Tuesday, August 14, 2012

:: Baby Gurl Rini (AF7) Kritikal Jatuh Katil ::

Ya ALLAH..berderau darah dgr berita nie...rasenye baru je dpt tau yg rini (AF7) baru bersalin baby gurl...tup tup, baby die dh kritikal sbb lemas akibat jatuh katil..ya ALLAH, mcm mana boleh xsedar..n mcm mana la boleh jadi mcm tuh..hurmmm, bende dh nak jadik kan..baru 2 hari umurnye...ya ALLAH, KAU sembuhkan baby tuh ya ALLAH..amin3..

Harap2 rini and family kuat hadapi dugaan ALLAH nie..

Source from here

KUALA LUMPUR, 13 OGOS 2012: Perasaan gembira menimang puteri sulung berubah menjadi sedih buat bintang Akademi Fantasia 7 (AF7), Rini apabila bayi perempuannya yang diberi nama Maryam Joanna dilaporkan jatuh katil pada 11 Ogos lalu.

Berita ini disahkan Rini yang tatkala ini baru saja pulih dari trauma selepas berdepan dengan insiden yang tragik itu.

"Saya selamat melahirkan anak saya, Maryam Joanna di Hospital Putrajaya pada jam 9.34 pagi Khamis lalu. Saya terpaksa melahirkannya secara pembedahan kerana anak saya seberat 4.25 kg. Waktu itu, suami saya ada bersama saya tetapi dia tidak dibenarkan masuk ke dalam bilik pembedahan.

"Saya betul-betul sedih kerana anak saya kini berada dalam keadaan kritikal di hospital Kajang. Baby saya tidak sedarkan diri dan perlu menggunakan alat bantuan pernafasan.

"Ini semua kuasa Allah dan saya hanya mampu berdoa agar anak saya cepat sembuh dan selamat. Apatah lagi, hanya tinggal beberapa hari saja nak menyambut Syawal. Saya harap, semua doakan yang terbaik untuk anak saya. Saya juga akan lakukan yang terbaik untuk anak saya itu," katanya dalam sedih ketika dihubungi murai.com.my.

Menjelaskan lanjut kejadian yang menimpa anaknya itu, penyanyi lagu Apa Sebenarnya memberitahu anaknya itu lemas selepas terjatuh dari katil di rumahnya.

"Pada malam saya pulang ke rumah dari hospital (10 Ogos), saya menyusukan dia kemudian meletakkan dia di atas katil. Apabila bangun pagi, baru saya sedar anak saya sudah terjatuh di tilam yang berada di sebelah bawah.

"Waktu itu, saya dapati anak saya sudah lemas dan tidak sedarkan diri. Alhamdulillah, sekarang saya sudah okay walaupun sebelum ini saya seakan tidak boleh menerima hakikat apa yang berlaku.

"Saya memang sedih sebab dia adalah cahayamata pertama saya. Saya mengandungkan dia selama 10 bulan. Saya menjalani pembedahan apabila sudah cukup tarikh untuk dia dilahirkan," jelasnya.


2 hari Lahir, Bayi Perempuan Rini Kritikal

30 comments:

♥cikmOt♥ said... [Reply]

akak ni diknon...dah 7 taun kawin...anak pun dah 3...tapi sampai skang masih tido atas tilam...tak mampu beli katil...hahaha...

eh ada kena mengena ke ngan citer di atas???erkkk

Falsya said... [Reply]

hahaha..ade la kakak kene mengena...moral of the story, jgn beli katil..beli tilam jer..kompom keselamatan anak terjamin..hehee..

IntaNBerliaN said... [Reply]

Ya Allah.. siannya... moga baby dia cpt2 sembuh...

mummy_ayu said... [Reply]

cedihnya..moga baby dia cepat sembuh!!

Jue said... [Reply]

SEDIH BETUL2..MINTAK2 ANAKNYA OK JE..

Salina@IbuAqil said... [Reply]

Ya Allah risaunya..
Camana leh terjatuh tu..
Mudah2an Allah swt maha melindungi..
Risau kes2 gini..
Pastu kes tersedak tercekik susu..
Risau sggh lah..
Babe TC yer..

Falsya said... [Reply]

@IntaNBerliaN kesian kan..mudah2an..

Falsya said... [Reply]

@mummy_ayu amin3..sedihkan..sbb baru 2 hari..

Falsya said... [Reply]

@cik Jue Aka Ibu Farisyah kan jue...mudah2an..

Falsya said... [Reply]

@Salina@IbuAqil itu la ina..mudah2an kan..
kene extra careful ngan bdk2 nie especially new born baby..
tC too babe..

Sidratul Muntaha said... [Reply]

kasihan
maybe mak dia penat sgt rasanya..
then maybe mak dia lupa nak cover bantal keliling katil
apepun..
ujian jugak ni jdi mak bpk
btw,org yg cesarian mgm susah ank bergerak..
in my case twise
arap2 ank dia cepat la sembuh..
lepas ni mintak jugak rini and husband dia lebih beware..

Falsya said... [Reply]

@Sidratul Muntaha kannn..aku pun rase bende sama gak..maybe die terlupa nak cover keliling katil..ntah la, bende dh nak jadik kan..mcm mana kite careful pun tp kalau bende nak jadik, jadik jugak kan..harap rini n family kuat..

Nory Zoulkefle said... [Reply]

cmne bleh jatuh, baby baru lahir mane aktif sgt...ke rini tido lasak sgt smpai terlanggar anak die..hehe..

pape pon smoga baby rini cpat sembuh, geram tgk comel bangat..

syawalsimpsons said... [Reply]

adoi guano leh jatuh tu....kembar dier tu rina kawen ngan anak sedara sue....cian dier

Falsya said... [Reply]

@Nory Zoulkefle pelik jugakkan nory..mmg bdk kalau2 hari sgt2 xaktif..akan duk melepek je kat atas katil..hurmmm..bende dh nak jadik kan..

Falsya said... [Reply]

@syawalsimpsons ye ker sue..kire sedara2 gak la nieh..kesian kan die..

Anonymous said... [Reply]

kesian dia
yang aku xpaham aku orang komen2
mcm mana bole cuai jaga anak tak reti ke?
kawan tu dah la tengah sedih jangan la nak kata mcm2 plak
menda ni kalau da nak jadi kita jaga mcm mana pon hati2 mcm mana pon dah ketentuan allah dia tetap jadi kan
nak je aku kelar mulut2 jahat tu

Falsya said... [Reply]

@Nana haaaahhh..tau xpe..bile aku baca semua comment tuh kan, aku tetibe terus terpikir mcm mana lah kalau rini tuh yg baca..sape je yg nak bende nie jadik..kalau kite extra careful, kalau bende nak jadik pun jadik jugak..

ape la salahnye doakan je mudah2an baby die selamat..

Rinna said... [Reply]

Sedih bila baca citer nie..

Moga anaknya selamat dan cept sembuh..

kurus said... [Reply]

uishh tulah yg sedihnya
sbb tu org tua2 dulu x bagi org dlm pantang berslin nie tidur atas katil , kemungkinan bayi jatuh sgt tinggi .. haa macam nielah
kan elok berpantang tidur ngan bb di bawah aje .. (emo dah .. sedih nie)

kenapa nak tidur atas katil .. akk pelik sbb akk dan adik beradik , kami x pernah tidur diatas katil sepanjang berpantang .. nenek akk x kasi .. takut jadi macam nie lah ..
huhuh harap dia bertabah hati dan harap bb can survive ..

kurus said... [Reply]

uishh tulah yg sedihnya
sbb tu org tua2 dulu x bagi org dlm pantang berslin nie tidur atas katil , kemungkinan bayi jatuh sgt tinggi .. haa macam nielah
kan elok berpantang tidur ngan bb di bawah aje .. (emo dah .. sedih nie)

kenapa nak tidur atas katil .. akk pelik sbb akk dan adik beradik , kami x pernah tidur diatas katil sepanjang berpantang .. nenek akk x kasi .. takut jadi macam nie lah ..
huhuh harap dia bertabah hati dan harap bb can survive ..

Falsya said... [Reply]

@Rinna sedihkan..mudah2an..amin2..

Falsya said... [Reply]

@ieda ye la kan kak..selalunye after bersalin kene duduk kat tilam..sbb mmg selalu tgk mcm tuh pun..moga2 anak die cepat sembuh..

nad said... [Reply]

takutnye dgr citer2 yg cmni..moga anak die tak apa2

Rosmawani♥ said... [Reply]

Alamak tkutnyer.. Moga semuanya selamt.. Ros skrg tido bwah jer lpas auni biasa jatuh skali.. :(

Unknown said... [Reply]

ada baca kt BN nye blog... tp ramai jgk yg kutuk dia.. ye ler , bby yg dlm hari mana leh gerak smp jatuh katil ...
dh sah2 ler entah mak or ayah nye trtolak ker .. adeh ..

ngeri btl ler... ptt tido bwh jer.. or letk bby kt katil bby.. dh kata dh tertulis kan . nk elak cmner pun ttp akan jd

Falsya said... [Reply]

@Nad @ MamaZN kan nad..moga2 la..

Falsya said... [Reply]

@♥ ROS ♥ serious seriau tau bile dgr mcm nieh..harap2 baby die okayh..ye la, mesti lah phobia kan..

Falsya said... [Reply]

@AzuraFazil DIN ramai yg hentam dr xhentam..nak marah mak bapak pun dh xgune kan zura sbb bende dh jadik..cume kesian n ralat je la sbb bdk 2 hari mmg akan duk statik je..

Cikrosecute said... [Reply]

benda nak jadik...semoga anaknya cepat sembuh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...