Wednesday, May 26, 2021

:: Dah Kenapa Pasal Laksa Pun Nak Gaduh ::

 Few days back kecoh pasal laksa nie..ayoooo, xkisah la apa jenis nama laksa pun..laksa penang ke, laksa utara ke, laksa johor ke laksa sarawak ke, ikut la korang nak buat kuah dia tuh cemana..pakai ikan apa,  mee pakai laksa ke pakai spegeti ke, ikut laaaaaa..kite buat dia, bukan dia buat kite..negara kite nie kaya dengan pelbagai jenis makanan..so raikan je la..itu pun nak bergaduh..

Xpasal2 berpunca daripada pergaduhan laksa nie, kite tetibe teringin..ingat nak beli sudahnya rasa mcm nak buat sendiri..kite plan nak masak laksa penang..sebelum nak beli barang tuh, kite tanya hasben kite, “i ingat nak buat laksa..laksa penang..u ok ke?..ke nak laksa johor?”..terus senyum sampai ke telinga..last2 hasben kite jawab, “laksa johor la..lama xmakan”..so okayh, laksa johor it is..

Dh terlopong..hehehe..kurang 2 gelung kat situ..
Condiments for laksa johor
The cili..nampak pedas sgt kan tp xpedas mana pun..kite letak gula sikit then perah limau..
The kuah for laksa johor..xnak la bagitau pakai ikan ape..kang kene kecam..tapi nak bagitau jugak la..kite guna ikan kembung..hah hah hah, ada yang nak kecam kite ker?..viralkan karang kang baru tau..gurau je gurau je..hahahaha..
Laksa johor nie xyah letak kuah melimpah2 macam laksa penang or any other laksa..letak sikit je then gaul gaul gaul gaul pakai tangan..makan pun pakai tangan..baru la laksa johor..huahuahua..

Boleh x kalau nak puji diri sendiri..jangan geli tau..hahahahah..serious sedap aii tell yu..1st time kite buat sebenarnye laksa johor nie..hasben kite makan bertambah2, pastu makan berulang2..hasben kite cakap lulus dengan jayanya so nanti boleh buat lagi xyah beli dah..puas hati makan bila buat sendiri sebenarnya..tapi nak buat tuh agak renyah sikit la..dengan nak buat kene kerap mengadap sebab masak api kecik..dengan nak mengacik2 condiments..tapi bila dah makan, masyaAllah, sedap bangattttttttt...hilang penat memasak..hehehe..resepi kite xtau nak bagi cemana sebab kite amek sini sikit, amek sana sikit, amek sinun sikit, maka terjadilah laksa johor yang sangat sedap ini..hehehe..

3 comments:

  1. belum pernah lagi buat laksa johor. tak berbaloi sebab suami dan anak anak tak makan. makan sorang baik beli je

    ReplyDelete
  2. Waak pun suka laksa JDT
    tapi makan pakai sudu dan garfu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...