Monday, April 8, 2024

:: Freezer Udah Sampey ::

 Sabtu lepas sampey udoh upright freezer kite.

Besar jugak. Ingat kecik je. Dalam bilik stor duduknya.

Korang, kalau korang ada terpikir nak beli freezer kan, kalau berkemampuan, kite suggest untuk korang amek la jenis upright freezer nie instead of chest freezer. Kalau dah ada modal untuk chest freezer, kumpul la sikit lagi duit untuk beli upright freezer. Sabar yang sekejap akan memudahkan kite untuk selamanya. Gittuuu. Hahahahaha. Untuk meniaga lain cerita la.

Sebelum nie kite dah pernah pakai chest freezer. Bagi kite cukup susah nak amek barang/makanan. Kalau yang dekat belah paling atas senang la. Ini kite cite kalau nak amek yang dekat belah bawah. Memang akan ada aksi menggali. Itu pasti. Kalau freezer xpenuh xpe. Ini cite dia kalau freezer penuh. Seksanya lahai. Itu yang kite let go chest freezer, tukar dengan upright freezer. 

Upright freezer nie ada compartment.

 

Macam nie haaaa.

So senang untuk korang letak, dan senang jugak untuk korang amek. Siap boleh asingkan lagi. Ayam satu tray. Or maybe ayam dengan daging boleh sekalikan. Aiskrim satu tray, seafood 1 tray. Ikut mengkome ler nak susun cemana.

Hasben kite suruh amek brand LG. Tapi kite xnak sebab LG xde compartment yang bertutup. Dalamnya jenis open. So agak potong sikit kat situ sebab kite nak yang bertutup. Sudahnya kite amek ELBA. Janji upright freezer. Bagi kite sama je semua. Hihihihi.

Pastu kan, kite ada beli mini firdge.

Saje gatal padahal dekat rumah ada je mini fridge.

Comellllnyaaaaa. Comel kan. Kite beli sebab nampak ala2 retro. Plus kaler dia kuning yang cantik. Tapi yang xbestnya mini fridge nie, kepala plug dia je la. Kepala plug bukan type Malaysia. Type negara China. Rasanya la sebab mini fridge nie lahir kat sana. Kihkihkih. So kene pakai plug adapter.

Dah lama duk usha mini fridge nie. Bila nak beli alih2 kehabisan stok. So bila seller dah restock, kite takat add to cart je. X check out pun. Kite start check out bila nampak yang stock mini fridge nie tinggal 6 je. Itu yang menggelupur check out kan tuh. Ghisau timbul penyesalan bila stock dah habis.

 

Sukanya kiteeeeeeee. Comelll gila.

Ini belah dalam. Luas jugak. Makin penuh la eskrem. Sebelum nie macam xberapa sangat nak letak eskrem sebab compartment "freezer" mini fridge yang lama agak kecik dan macam xsesuai.

Beli kat mana?. Kite beli dekat shoppe. Biasalah mana lagi. Kata pun queen of shoppe. Hahaha.

Yang lama kite nak bagi mak kite. Hasben kite xleh kata apa. Mampu geleng kepala je. Mungkin dalam hati, "aku bagi duit, beli la bende yang berfaedah sikit. Benda yang dah ada dibelinya".

Kihkihkih.

 Link Mini Fridge.

Kut la kalau ada yang minat. Last kite tengok, stok tinggal 4 lagi. Cepattttt gais. Ngeeee.

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...