Tuesday, July 3, 2012

Buah Zuriat / Buah Adam

Before nie cube susu kambing blend ngan kurma nabi..skang nie cube minum air buah zuriat plak..rasenye semua org dh tau yg skang nie tgh mencuba utk dptkan baby..hikhikhik..MIL gegurl ade belikan buah zuriat @ buah adam nie waktu gie mengerjakan umrah kat Mekah..ade satu weekend tuh mintak tlg mok mok kupaskan sbb kalau nak ikutkan kudrat gegurl mmg xleh la kan sbb kulit buah zuriat tuh sgt2 la kerasnye..

Mok mok guna parang bile nak kopek buah zuriat tuh... kalau guna pisau sayur, mmg sebln pun blm tentu terkopek..hahaha..sebelum nak dapatkan alur kat buah zuriat tuh mmg payah la nak kopek..bile dh dpt tuh senang skit nak hantuk2..smp terpelanting2 mok mok kerjakan tau..tanjat gegurl!!..wakakakka..pastu satu keje plak nak mencarik mana buah zuriat tuh landing..nasib baik lah jmp, kalau x jmp mmg alamatnye kene la kopek lagi...hehehe..

nie bentuk buah zuriat..yg debunga kurma tuh xsempat lagi nak try..hehehe..
 itu baru suku kulit tau..hehe..
 mcm nie la rupe bentuk buah zuriat kat dlm..hehe..
buah zuriat td kene belah 2 tau jadik cenggini..

Cara2 merebus / minum cara gegurl :

- masukkan 2 cawan air dlm periuk..

- rebus 2 biji buah zuriat yg dh di belah dgn bersusah-payah td..;))))

- rebus smp air dh tinggal secawan..kene pandai2 agak la..xpun bile kite tuang secawan air dlm periuk tuh tgk n ingat water level smp mana..

- air rebusan nnt akan jd mcm air teh pekat tau..bile dh smp secawan tuh, kalau nak lagi sedap, letak la madu..ade la rase manisnye..kalau dh manis mcm gegurl xyah la letak madu byk sgt..muleh gitu..hahahahahaha..

 mcm nie la rupe air rebusan buah zuriat tuh..

-  secawan tuh share2 ngan husband..kate pun love is sharing, sharing is love..auuwwwww!!!!..husband minum separuh wife minum separuh..

- haip2, before minum kene la baca2 doa dulu..tamau gelojoh sgt hokey..nie doanye..

Sebelum minum air rebusan, bacalah bismillah diikuti petikan ayat 38 daripada al Imran sebanyak 3 kali: “RABBI HABLEE MINLADUNKA ZURIATUN TOIYIBBAN INNAKA SAMEE U-DOA”. Maksud Ayat: “Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisi-Mu zuriat keturunan yang baik. Sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa.” ayat 38, surah Ali-Imran.

  Air rebusan buah zuriat boleh diminum pada bila-bila masa sahaja, malah buah ini juga kalau dia gosok-gosok ke sendi-sendi kita yang sakit, Insya Allah akan menyembuhkan lenguh dan terasa kelegaannya.

37 comments:

  1. amin..doakan yang terbaik buat korang...jangan korang doakan mak sudah...laki mak dah ikat ni...hehehe...

    ReplyDelete
  2. boleh tahan keras ek nk kopek buah zuriat tu...moga2 ada rezeki..amin2

    ReplyDelete
  3. Myra tak penah kopek/belah 2 camtu, cuma siat2 je sebab ada cakap siat2 then rebus dan minum..

    Debunga kurma ada try, tak berapa nak sedap, hehee tapi takpe demi zuriat kan :)

    ReplyDelete
  4. teringin nak try buah zuriat... nak kena cari org nk p mekah la skrg nie.... tp family tak der la plak yg nk p :(

    ReplyDelete
  5. aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnn :)

    ReplyDelete
  6. amin, teringat plak masa sy nak ada zuriat, minta mak doakan, insyaAllah dapat. salam...

    ReplyDelete
  7. @♥cikmOt♥ makaseh kakak..amin3..hahahaha...napo cepat sgt ikat nieh..

    ReplyDelete
  8. @mama tisya sgt3 keras erin..meloncat2..haha..amin3..

    ReplyDelete
  9. @Myra Jay falsya ade baca mcm2 cara tau..tp falsya ikut mana yg majoriti..hehehe..

    penah dgr gak yg debunga tuh pelik rasenye..sbb tuh xbrani nak rase..hahaha..

    ReplyDelete
  10. @MamaEma yezzaaaa..yg lain berserah pada YANG ESA..hehe..

    ReplyDelete
  11. @Bunga Bunga Cinta skang nie rasenye ade yg jual online ain..

    ReplyDelete
  12. @babYpose kannn..itu lagi mujarab sebenarnye..kannn..;D

    ReplyDelete
  13. Ros ari tu sblum pregnt auni duk tggu sapa nak g makkah untuk kirim buah ni.. Last xsempat makan dh pregnt, lpas kawen xtpikir nak beli masa g umrah, bila dah 6bulan kawen xlekat bru nak cari... :(

    ReplyDelete
  14. @♥ ROS ♥ rezeki ros la tuh..cepat lekat..hehe..

    ReplyDelete
  15. yek ke falsya? nnti ain nk try goggle jgk lah

    ReplyDelete
  16. insyallah semua nyer di permudahakn..ammminnnn...

    ReplyDelete
  17. AMin.. MOga dipermudahkan segalanya Gegurl..

    ReplyDelete
  18. harap2 falsya cpt2 dikurniakan baby.. :-)

    ReplyDelete
  19. kite dah berusaha..
    pasni doa2 la,
    moga cepat dikurniakan zuriat
    tp kalu lmbt, jgn patah semangat tau
    kite dulu pun tunggu setahun, huhu!

    apa2pun, gud lux pasya!
    p/s: kene pi cuti2 kot =p

    ReplyDelete
  20. gud lucK kak falsya..insyallah d permudah kn..=)

    ReplyDelete
  21. nory dah dpt buah zuriat...tp x minum lg...xtaw cmne nk ketuk buah tu...dok umah flat ni leceh sikit...hehehe

    ReplyDelete
  22. ooo awk bli yg buah nye sebetui gitu ye..
    cm abah zr aritu beli dh di jadikan serbuk dr Mekah .. so xde le nk kene pecah kan or masak ..

    ReplyDelete
  23. moga murah rezeki falsya .... buah ni beli kat mekkah ek?

    sdp ke rasa dia????

    ReplyDelete
  24. semoga ada rezeki lepas ni k.. yakin bahawa Allah dah aturkan yg terbaik utk kita semua..

    ReplyDelete
  25. amin..doakan yang terbaik untuk cik mot dan gegurl...harap2 ada rezeki...

    ReplyDelete
  26. salam kak sya, nak tanya buah zuriat sebiji tu leh guna untuk sekali rebus je la ek? maknanya sekali guna je la ek? ada sebiji ni tapi tak rebus2 pon lagi...

    ReplyDelete
  27. @Syima Emi w'salam..ye yang...xde la...boleh rebus byk kali..smp air tuh dh xde color..

    ReplyDelete
  28. salam...
    kami ada mnjual brg2 dr madinah dgn harga berpatutan,termasuk buah zuriat dan serbuk debunga kurma..
    10 biji zuriat hanya rm40 termasuk pos...pakej jimat: 10 buah zuriat+sekotak serbuk debunga kurma=RM60 shaja..boleh tgk fb page kami yaa..time kasih..

    https://www.facebook.com/pages/Faraway-Shoppe/143764182319345

    ReplyDelete
  29. Assalamualaikum..nak tanya, air rebusan ni rasa macam mana?

    ReplyDelete
  30. @cik alin w'salam..kalau nak ade rase manis letak madu..kalau xletak madu, rase mcm ade kelat skit..

    ReplyDelete
  31. Salam,

    Buah Zuriat Adam Hawa ini datangnya dari tanah arab terutama dari mekah, ia sebagai petua iktiar untuk hamil,sebagai ubat untuk merawat kesuburan. bukan sebagai penentu untuk dapat anak atau tidak, namun tidak salah mencuba, dan ramai juga yang telah berjaya hamil dengan usaha kecil ini dan dengan izin Allah, Allah nak beri itu dengan bermacam cara. selain utk kehamilan, ia juga bagus merawat piriod yang tak teratur, melawaskan ovum dan membantu kesuburan lelaki juga. kaedah penggunaannya berbeza2 namun semuanya boleh digunapakai

    bagi sesiapa yang mencari buah zuriat adam hawa ini, tidak perlu lagi susah hati, kerana saya juga ada memasarkan dari tanah arab, ada berbagai jenis, ada yang dah siap kapsulkan, ada yang sudah dijadikan pati jus, ada yang sudah dihancurkan dan masih belum proses pun ada.

    bagi semua yang sedang mengusahakan mendapatkan zuriat, saya sarankan sangat untuk mengamalkan bersama2 debunga kurma, debunga kurma ini adalah debu dari pohon kurma, bagus utk menguatkan rahim, mengurangkan risioko keguguran, merawat sperma yang rosak dan memekatkan air mani

    cara penggunaan setiap produk akan diberikan bersama barangan

    anda boleh SMS 0194344930 untuk mendapatkan harga, juga boleh click link dibawah ini utk testimoni

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=204053036393923&set=a.204052783060615.53496.145535915578969&type=3&theater

    ReplyDelete
  32. i'allah smoga dpermudahkan..saya pun br blik dr umrah..ada byk beli buah zuriat & debunga kurma tu..kalo ada sape2 nk blh msj ye... di page Efy's Makeup

    https://www.facebook.com/pages/Efys-Make-Up/1445917815650503?fref=ts

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...