Friday, March 13, 2020

:: Cegah Virus Selagi Boleh Cegah ::

Sekarang nie macam2 virus kan..yang paling latest Covid19..ya Allah risau sangat..nie kat ofis hasben kite dah ada orang positive Covid19..tapi yang bagusnye, floor yang kene tuh je yang tutup..building ofis xtutup pun..mungkin bukan staff sendiri yang kene kut sebab tuh la management macam endah xendah..tp rasanye kalau staff sendiri yang kene pun mungkin building ofis masih lagi bukak..mungkin hanya akan tutup bila top2 management level yang kene..😏..ikutkan banyak bende nak taip skang nie..tapi xpe la..husnuzon je la ye..mungkin yang positive Covid 19 tuh ada special lift utk sorang dia je turun naik floor..mungkin ada laluan untuk dia sorang je untuk keluar masuk building..kan kan kan..haks..haih, nasib u la wahai suami dapat management gitu..untung la organisasi lain punya management yang sgt PROACTIVE..contoh macam EPF..yang kene tuh bukannye staff epf pun..pencarum yang datang situ untuk berurusan yang positive Covid19..tapi punye la PROACTIVE nye management EPF nie, terus tutup satu building untuk kerja2 pembersihan..

So skang nie, kite buat la ape yang kite boleh buat untuk mencegah daripada terkene..mmg la boleh ckp, “alah, cegah la cemana pun..kalau nak kene, kene jugak”..ye betul..tapi sekurang2nya kite dah mencuba dan usaha untuk mencegah..

So kat ofis hari nie, kite hangkut diffuser dengan semua eo kite pegi ofis..
Diffuse eo Purification
Habis berhangkut semua minyak2..

Kite skang nie takut nak pegi tempat public..kalau kite sorang xpe la..nie nak berhangkut anak2, uishhh, mmg tidak la..nak2 pulak kite dah ada baby dah skang..lagi la xde nak pegi tempat2 public..tempat yang xleh nak elak je kite akan pegi..contoh macam hospital..sabtu nie baby kite dah ada appt cucuk, hati nie dah risau sgt nak pegi hospital..hurmmmmm..

Adik kite lagi 2 minggu nk kawen..skang nie kite dah start risau..risau ke baby..mesti orang nk pegang dia nak cium dia..pastu xkan kite x attend pulak kan..adik kite punye wedding kut..

Semoga kite semua dilindungi Allah..semoga kite semua dijauhkan dari segala jenis virus dan penyakit..amin3..insyaAllah..

Stay healthy, stay indoor and be safe aight..

2 comments:

Umi Nazrah said... [Reply]

semoga kita semua dilindungi oleh Allah Taala daripada jangkitan wabak penyakit ni, aamiin

mummy_ayu said... [Reply]

betul tu, kita org pun cuba elak selagi boleh kuar ke public area ni. hari tu dah booking nak jenjalan Melaka pun, cancel dah..kasi reda semua la.
semoga kita semua dilindungi... in sya Allah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...