Tuesday, February 4, 2020

:: Dilayan Seperti Ratu Oleh Natalis Mothercare ::

Semalam ada ke yang tertanya2 dalam hati..contohnye macam, “apa masalah kalau tido dalam bilik yang ada ekon pun..xyah la on ekon tuh..off je la”..ada x ada x???..knowing seorang falsya, ingat dia akan biarkan je ke ekon dalam bilik x on..sedangkan tido kat hall atas yang xde ekon pun akal dia kemain panjang nak ngelat..on ekon bilik belakang pastu bukak pintu master bedroom..xker dapat jugak ekon walaupun indirect..inikan pulak tido dalam bilik yang sememangnye ada ekon..kompom la sejenis falsya nie akan on ekon sudahnye nnt..hehehe..suhu tuh kite xde la letak sejuk sangat..janji ada rasa sejuk2 ekon..sebab kesian kat baby..takut nanti dia sakit pulak sejuk2..

Okayh dah sambung balik..

Dalam previous entry kite yang mana tah, kan kite ada mentioned yang kite hired confinement lady (CL)..ingat x ingat x???..xingat xpe la..kalau ingat, anda steady!!!..hehe..

Ada byk sebab kenapa kite nak hired CL this time..xyah la kite bagitau kenapa..kite rasa kalau kite bagitau kenapa kite hired CL, ibarat macam kite tengah explain dekat somebody yang always bizibodi..somebody yang xleh dengar bende2 gini..sebab dia akan kire2 berapa kite bayar CL..xtau la dari awal2 dia dah korek rahsia berapa harga CL dari suami kite kan..tapi kalau belum, and perangai somebody yang bizibodi tuh masih x berubah, mesti dia tengah menggeletis nak tau berapa harga hired CL..kate pun berkait2 dengan duit kan..mau x menggeletis perempuan tuh..sabar ye sabar ye..hujung2 entry akanku share harganye..kang bile dah tau berapa harga kang, menggeletis bab lain pulak..menggeletis nak tau sape yang bayar..sabar ya bukkkkk!!!..

Idea nak hired CL nie datang bile tengok IG artis2 yang baru bersalin..xtau la derang hired sendiri ke atau di-sponsor ke kan..itu xkisah pun..cuma nak bagitau yang idea nak hired CL came from there la..so kite pun usulkan dekat hasben kite..of course la bersekali dengan sebabnye..hasben kite nie jenis yang kene explain The Five W’s..agak2 logik, baru dia akan approve..so usulan kite untuk nak amek CL approve ke tidak??..of course la approved!!..owh come on!!..this is falsya la..hakhakhak..

“I okayh je..nnt survey la mana CL yang ok”..

Baiklah..saya yang menurut perintah..so bermulalah pencarian kite..ada few yang berkenan di hati..tapi Natalis Mothercare yang menang la..nak2 pulak bile search asyik Natalis Mothercare je yang keluar..ikutkan ada yang lebih kurang je pakej-nye..tapi natalis mothercare nie extra dari segi makanan pantang..itu salah satu sebab kenapa kite pilih natalis mothercare..sebab makanan pantang dia nampak sedap..hihihi..

Masa kandungan kite 4-5 bulan kut kite dah book-ed dengan natalis mothercare..kebetulan ofis dia dekat dengan studio taekwondo yang qisya belajar kat sri rampai (sri rampai tempat lama..skang studio taekwondo dah pindah tempat baru dekat wangsa maju)..

Okayh, long story short, selepas seminggu kite discharge, baru CL datang..sebab masa nie la baru tempoh kite dan baby boleh bertenang dan menjalani rawatan dari CL..sebelum tuh, seminggu duk berulang-alik ke kkia sebab kuning baby..kuning baby xtinggi sangat tapi biasalah selagi xsampai ke paras normal, selagi tuh la kene check kuning baby..

Pakej yang kite amek adalah pakej pantang eksklusif selama 10hari..nanti kite share pakej2 dari natalis mothercare dan rawatan apa yang ada dalam pakej2 tuh..

Selama 10hari, rawatan yang kite rasa macam nak skip adalah urut dengan sauna..hahaha..urut nak skip sebab sakitttttttttttttt ya amattttttt..dah tuh, berapa lama pulak la kite x mengurut kan..mau xsakit..
Seremsssss bila nampak CL bentang bende alah nie..kihkihkih..
Dalam pakej yang kite amek sauna nie 2 kali sehari..kite kan xberapa suka sgt panas2 nie..itu yang kite rasa mcm nak skipppp je..sebenarnye best je sauna..tapi sebab cuaca panas kan..so rasa lemau je nak masuk sauna..sepanjang bersauna, sekali je x on ekon..masa awal2 je..lepas dari tuh, kite akan make sure yang kite on ekon dulu sebelum bersauna..so xde la panas sgt..patutnye panas la lagi bagus kan..haishhh..

Selain uruskan kite, CL jugak akan uruskan baby..CL akan mandikan baby pagi dan petang,.kadang kite xsedar time pagi sebab kepenatan berjaga malam..sedar2 je baby dah xde kat sebelah..rupanye CL dah amek bawak turun bawah..turun2 je siap dah mandi dah baby..kadang sampai baby dah tido balik dah.. 
Ye ye anak kite boy..abaikan la mitten kaler pink itu..itu mitten 3 generasi tuh..dari qisya, bobot, turun ke baby..hehehe..alah bukannye pakai lama pun..kite habis pantang, baby memang xde dah nak pakai mitten..kan bila dah 2 bulan seeloknye cabut mitten dari tangan baby..nak bagi dia ada rangsangan dari segi sentuham..gituuuuu!!..hehehe..skang nie xyah la cabut lagi..kang habis bergaris muka kesan cakaran dari kuku sendiri..
10 hari kite rehat dari mandikan baby..hehe..

Selama 10hari kite dilayan seperti ratu..makan dari breakfast, lunch, hi-tea, dinner, disediakan..kite cuma bawak diri ke meja makan je..hiks..kite memang berpuas hati la dengan CL dari natalis mothercare..xsampat nak amek gambar CL dengan baby..

Kut la kalau ada yang mencarik CL kan masa berpantang nnt..and kut la ada yang tengah survey2 harga dan jugak pakej2 yang ada..boleh tengok kat bawah nie..
Kalau nak tau rawatan ape yang ada dalam pakej kite, sila baca dekat “pakej penjagaan pantang eksklusif 10 hari”..
Seremsssss tengok harga tang nie..huhuhu..

Harga final yang dibayar utk pakej yang kite amek adalah RM2669.00..harga tuh dah termasuk sekali dengan transportation tau..

Sejak CL dah balik, terabai pemakanan kite..makan asal boleh ikut logik akal je..sobsss..

2 comments:

arysha_fayyadh said... [Reply]

Wowwwwww
bestnyaaaaaa
apapun tahniah naa sya dpt baby baru
dah laamaaaaaa sangat tak terjah blog uols
asyik dok ber fb ja keennn he3

Salina@IbuAqil said... [Reply]

Hallo awak.. Apa kabar mu disana.. Rasa rindu membara dijiwa.. Ewah!
Eh! Masih wujud lg ke spesis bz bodi ni?! Abad 2020 kot iskkk deme ni pon..
Itu ler satu sebab kita jauh hati wak dari dunia blog ni..
Sampai kesian blog kenangan si Aqil Naim sendu bertahun private..
Sedih!!!! ;,(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...