Friday, April 26, 2019

:: Tajuk Xde ::

Entry post nie kite santai2, relax2, chill2 je aight..sebab tuh la tajuk xde..wakakakakakaka..

Kite mengaku la yang kite nie jenis kepala angin..tapi masih under control la..xde la kate setiap bende nak mengamuk, nak marah je kan..ade la limit-nye..tapi jangan pernah cuba untuk trigger la amarah kite..kite senyap xbermaksud kite takut dan tidak bermaksud kite xberani nak melawan..antara faktor yang tarik kite untuk tone down kepala angin kite adalah sebab kite masih lagi boleh bersabar..dan juga sebab memikirkan seseorang yang kite terlampau sangat hormat je jadi faktor kite tidak melawan dengan melulu..eeehh, jangan la pulak ade "orang" tuh ingat kite hormat die..tidak la tidak..memang tidak ade dah hormat aku dekat orang macam kau..1% pun xde dah..

Pernah satu masa dulu aku dah hilang rase hormat dekat kau tapi aku positive kan balik fikiran aku..demi suami aku..aku cuba, bukan aku xpernah cuba..aku cuba untuk kembalikan balik rase hormat tuh dekat kau..tapi setiap kali aku cuba, setiap kali tuh la ade je bende yang kau buat, ade je yang kau mengutuk pasal aku..sakit hati aku nie, sampaikan terus hilang rase hormat dekat kau and skang dah jatuh kat bawah tapak kaki aku yang aku selalu pijak2 lumat..sama macam kau selalu jatuhkan maruah2 ramai orang dekat bawah kaki kau la..sorry but not sorry.. u don't deserve my respect bitch!..

Haih, dah dah la sya..hurrrmmmm, tah la..hati kite sakit sangat..manusia tuh yang xhabis2, xsudah2 nak mencarik pasal dengan kite..ade je yang die nak mencarik pasal..kau xletih ke perempuan???..xreti letih ke???..aku letih la..letih sangat tau..aku nak hidup tenang..aku nak hati aku tenang..aku tau hati kau xtenang..sebab hati kau dah busuk, dah membangkai..tolonglah jangan drag aku sekali dalam ketidak-tenangan hati kau tuh..aku xlarat la..ape lagi kau nak nyeah..aku dah letak BIG BARRIER, HUGE BORDER dah dengan kau..aku elakkan untuk bejumpa kau, aku elakkan untuk bercakap dengan kau, aku elakkan untuk bertentang mata dengan kau..aku elakkan untuk laki aku bercerita bende2 penting dengan kau..semua tuh aku sengaja elakkan..untuk elakkan kau mengata aku, mengutuk aku..

Aku rase banyak kali aku terangkan kat sini..saje aku terangkan kat sini sebab aku tau kau baca blog aku..walaupun kau salahkan budak satu ofis kau yang baca blog aku pastu cerita balik dekat kau..eehhh, oppsy daisy!!..ahahahaha..

Dah dah sya..cut the crap!..

Okie dokie..i'll stop..ehehe..sebenarnye kite nak cite pasal kepala hangin lain..dah keluar lain punye kepala hangin lak dah...hahahah..sebelum nie kite cukup berhangin dengan cermin kat sun visor dekat co-driver pun side..eeeiii, geram betul..skang nie pepagi kite dah xsempat nak make-up dekat rumah..make-up dalam kete je..bukan la kite make-up lama..kejap je pun..bukan beria nau make-up-nye..5minit dah setteld dah selalu..tp tah la 5minit tuh sangat berharga la sebenarnye..ngeeeeee..

So kite mengharapkan cermin kat sun visor tuh je la..tapiiiiiiiii, setiap kali kite guna cermin dekat sun visor tuh mesti mulut kite nie asyik la berbunyi, "pfftt, eeeiiii, bencinye and etc"..kite bukak, penutup cermin tuh tutup..kite bukak, die tutup..mau x kite berdengus2..haks..pastu duk la bergaduh2 dengan penutup cermin..setiap kali hasben kite mesti gelak bile kite duk "bergaduh" dengan penutup cermin sun visor.."dengan itu pun jadi nak bergaduh..tah pape tah"..pastu gelak2..eeeiii, die xtau yang bende kecik gitu pun boleh potong mood pepagi hari tau...urgghhh!!..pastu kalau let say hasben kite xkeje, die tetap akan hantar kite pegi ofis..tapi die akan drive kete die...kete die punye cermin kat sun visor xde masalah sebab jenis slide..lagi kite suke sebab bile slide penutup cermin, dengan lampu2 duk menyala..terang terus muka aiii, senang nak touch up muka..wakakaka..pastu perli2, "dengan cermin nie xnak "bergaduh" pulak.."memang tidak la nak bergaduh sebab cermin nie bagi i ketenangan"...muahahaha..nampak x, xhabis2 nak menyakat kite..

Sabar sabar sabar sabar dan sabar..kite sampai pakai cermin side mirror bile dah terlampau bengang dengan penutup cermin kat sun visor..sabar pun ade limit..sampaiiii la satu hari sabar kite dah hilang..
 maka hilanglah jugak penutup cermin nie..puas hati!!!!!....dapat guna dengan tenang dah..xde nak bergaduh2 pepagi hari..hahahahaha..

Okayh, habis dah cerita tuh..skang pasal makanan pulak..

Hasben kite memalam mesti kene dinner..simple pun jadik la..and die xkisah kalau duk ulang2 makan sandwich hari2..sedap katenye.."nak2 pulak dari air tangan isteri i"..hiks..tapi xkan la hari2 kite nak bagi die makan sandwich..sedap cemana pun tapi kalau hari2 duk ulang bende sama, jemu jugak jadiknye..kannnnn..
 version sandwich kite..

Kat rumah kite banyak kepok keping..hehehe..kite beli pastu mak kite bagi lagi..kene pulak anak bujang kite suke makan kepok keping nie kan..itu lagi nenek duk bagi2 je..
tadaaaaaaa..buat kudapan untuk hasben kite sambil2 die buat keje..ape je bawak keje balik rumah..huurmmmmm..

Tadi pasal makanan kan..nie pasal minuman pulak..
 kemain banyak capsule dolce gusto punye perisa..penuh..hasben aiii kan coffee junky..mana la xpenuh capsule dolce gusto nie..kite malas nak simpan kotak2..campurkan je semua dalam tuh..not to worry coz walapun dah campur, masih lagi boleh carik "pasangannye"..hehe..nampak x yang bertampal2 kat penutup bekas nie..itu level air itu setiap flavour..nak ingat semua memang kite xleh nak ingat la..kite nie pelupa u'olls..so paham2 yolah..huahuahua..
 
Kite nie kan sebenarnye memang suka minus air manis..tapi skang nie dah bertahun dah insof..ade la jugak minum tapi xde la selalu..cumanye jangan start..once dah start, memang meminta je nak minum air manis..kenapa nyek gitu..geram betuiii laaaaa cheq.. 

Kan kite naik train setiap pagi dari kl sentral ke klcc..so elok keluar je dari stesen klcc, mrmang dah terpampang besau2 mynews..so kite pun pegi la usha2..nampak pulak satu air nie..
 air nie haaaaa..air jangan tanye berapa harga la..satu xingat, kihkihkih, dua sebab rasenye dalam 9hengget lebih kut..ehhh, lupa la..kihkihkih..

Sedappppp sangattttt..kite memang suka anything yang related dengan passionfruit..sedapnyeeeeeeeeeeee..
 
kite minu air cke nie bukan sebab kite teringin ke mengidam ke ape ke tau..kite minum sebab kite dah start rase migrain nak naik..so sebelum jadi lagi teruk, baik la kite mencegah..diet tolak tepi, janji settlekan dulu perihal migran..mesti pelik kan ape relevant dan related-nye coke dengan migrain..ape ape ape..hahaha..xsilap kite ade doctor pernah suggest-ed kat kite, kalau rase2 migrain nak naik, minum air yang bergas..sebab lepas tuh akan keluar angin2..tapi memang betul pun tau..lepas minum air coke nie, duk keluar je angin..so sakit kepala pun ade kurang sikit..

Even makcik kite yang migrain pun duk minum air gas kalau migrain naik..kite sebenarnye xnak manjakan diri dengan telan pain killer...asal migrain je telan pain killer..kalau boleh nak cuba la elakkan..itu sebab bile kite dah rase bahu dengan tengkuk kite ketat, kite akan minum air coke pastu tampal salonpas..nyamannnnn sgt rase...

Okayh, itu pasal air kan..nie nak cerita pasal hasben kite pulak...eiii die tuh kan..suka sangat menyakat..banyak la..xtersenarai rasenye..kalau dalam kete, penah la die buat bende ang sangat menjijikkan kite..sooo gross!!!..disgusting!!..kembang2 tekak kite..pantang kite betul kalau nak bergurau tang tuh..tang ape??...sorry la kalau ade yang akan kembang tekak..kite nak menaip pun dah start kembang2 tekak..bluweeeekkk!!..
 bukan nak bersuweet-suweet kayh u'olls..ini sebenarnye sambungan dari cerita atas..kite terpaksa pegang tangan hasben kite untuk mengelakkan dari die menggali "bijih timah" die then calik dekat kite..eeeiiii, die tau kite xsuke..lagi die nak buat..tapi idok ler die korek betul2..main2 je..tapi tah la, kite xleh..itu yang duk pegang tangan die sebab nak menahan tuh..eeeiii, geram jeeeeeee..

Okay dah itu je untuk hari nie..insyaAllah jumpa lagi minggu hadapan..hehe..

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...