Friday, September 13, 2013

:: Kalau Dah Dasar...... ::

Kalau dah dasar kelly ng mmg kelly ng jugak la.. sebelah kiri kite nie kelly ng tau u'ollssss..memula before kiteorg xbeli n xrenovate lagi umah tuh, dieorg laki bini elok je..jumpa tegur angkat tgn segala..jiran yg belah kanan pulak india muslim..yg itu pulak memula tah pape..bz body..duk suke sibuk hal org..suke mengendap mengintai segala ape org wat..

Tp bile dh beli n dh start renovate umah, jadi terbalik pulak..yg jiran kelly ng tuh terus dh tarik2 muka, yg india muslim
tuh pulak yg ok..yg kelly ng tuh xtau la ape dlm hati die..samada dengki, busuk hati ke, kite xtau..die mcm bengang sbb bile kite renovate umah, pasir2, habuk2 masuk umah die..ehhhh come on laaaa..nak wat mcm mana..kate pun renovate..umah teres sebelah2 mcm mana ko hadang pun ttp masuk jugak..kalau ko xnk kene gitu gie la duk kat ulu yg xde jiran..stupiddddd!!!..kiteorg xnk gaduh2 siap suruh bdk2 indon tuh siap cuci lagi umah dieorg before dieorg balik..sudahnye kelly ng tuh plak jadi mando tunjuk2 smbl cekak pinggang kat bdk2 tuh cuci kat situ la, cuci kat sini la..eh eh eh, ko ke yg bayo gaji dieorg smp nak kene wat gitu..

Smp sudah xbertegur..bile nmpk wat xtau jer..siap jeling2..ehhhh, gie mamp@$ la..kesah plak aku ko wat gitu..mmg lps dr tuh kite pun duk menyombong ngan dieorg..mmg lalu sebelah wat xtau jer..mcm mok mok plak jenis xsuke nak bergaduh..some more pikir jiran..ade gak la senyum2 angkat tgn bile terserempak tp kelly ng tuh siap pandang wat xtau lagi..lagi la kite geram org wat somi kite gitu..terus kite bising2 ngan mok mok pasnie dh xyah la nak senyum2 nak angkat tgn segala..xmati la kalau xbertegur ngan jiran ngan gitu pangai..selama nie pun bukannye die menolong u ke bile u ssh??..ade die bg duit??..takat bile terjmp angkat tgn senyum2 je pun..isshhh gerammmm!!..

Pastu kelly ng nie kan suke nau gantung or placing sipe die kat tembok between umah die ngan kite..kadang smp terjulur2 sipe dieorg masuk area umah kite..sakit betul mata memandang..pantang betul kite org wat gitu..ape besau nau darjat ko nak kene letak 'kaki' ko tinggi gitu..bg kite mcm ibarat letak makanan kat tmpt kaki..xker kohaja namanye tuh..pantang betul..pastu kite pulak yg kene marah ngan mok mok.."biau ler dieorg..u nak duk sini bukannye kejap"..ek eleh..lagi la kite sakit hati..lagi la wat kite bengang..u boleh la thn mata!!!..ingat i boleh ke thn mata nie tgk sipe terjulur je masuk umah kite!!!!..time tuh bengang tahap gaban la ngan mok mok sbb ckp gitu..

Yg lagi kohaja kelly ng tuh, siap bile kite kat dlm umah tgk2 umah, yg si bini tuh boleh simbah air kat dlm umah kite..motif?..time tuh bini die ade kat luar..so bile dh geram, mulut kite nie mmg boleh jd kohaja..kite siap ckp kuat2.."angin xde ribut xde, apahal lantai nie boleh basah..agak2 la kalau sakit hati pun!!!"..

MIL kite suruh kontraktor tuh pasang net kat pagar between umah kite ngan kelly ng tuh..bile kontraktor dh letak net tuh, cer la tgk kat bawah mcm mana plak die placing sipe die..ingat kalau letak net kat situ sendri paham la kenapa..sekali haram jadah xpaham..kalau dh dasar kelly ng kan..mmg forever kelly ng..

Boleh sabau lagi la kalau susun gini..pasni kalau dieorg sangkut sipe kat atas yg tmpt tajam2 tuh, mmg kite tolak je sipe dieorg kasi jatuh..lantak la nak marah, marah la..

Kite kan nak wat house warming tau ngan kenduri skit..kite siap ckp ngan mok mok jgn sekali2 ajak kelly ng tuh.."kalau u nak ajak jugak, u sendri layan..i xkan layan"..kite kan ssh nak benci org tau..tp kalau sekali dh benci, mmg itu la makannye..sakit hati!!!..geram sungguh!!..

26 comments:

  1. jgn stress2 k.. kelly ng mmmg camtu. buat x peduli je

    ReplyDelete
  2. mmg stress kalau dpt jiran cmni kan...pendapat nory kan, elok buat tembok je terus, tutup bagi tak nampak terus rumah dia..padan muka dia tak dpt nak placing sliper dia kat tembok tu...ee geramm,, kite plak yg geramm taw..hehe

    ReplyDelete
  3. selagi boleh ek kelly ng tu??!

    errr kenapa tak mampu beli shoe cabinet ke? kalau wina kat tmpt kamu pun, wina geram jugak!!

    ReplyDelete
  4. Susah jgk klu dpt jiran gitu kan...

    Ala Sya, naikkan tembok ttp trs biar xnmpk trs rmh si Kelly Ng tuh, senang...xpun pasang bidai kayu ttp kasi x sakit mata...hehe

    ReplyDelete
  5. Hahaha..!
    Nk gelak dulu
    Sbbnya masa kt fb smlm
    Kite igt kelly ng tu nama cina hahaha
    Bukan kan?
    Slow la kite ni hehe

    Stress dpt jiran camni
    Huh!

    ReplyDelete
  6. stressnya dapat jiran mcm ni, kt sokong nory.. buat tembok.. ada rezeki buat tembok... tau .. sbb dah pernah alami .. tp kami kene dgn budak bujang haihh.. mls ceritalah.. kalu dgn budak bujang lelaki ni paham² jerlah... dah buat buat tembok selamat kami kikikikiki ...;p

    ReplyDelete
  7. Hahaha memang stress dpt jiran cmnie..adoiiii

    ReplyDelete
  8. Memula kakak tak dapat catch-up baca sipe alkisahnya selipar hihi...

    Kenapa Sya pasang brc tu dlm rumah patut pasang luar so tak jadi macam tu. Boring dapat jiran macam ni..

    ReplyDelete
  9. Setuju ngan nory wat tembok je...kang nmpk mke diorg lg skit jiwa

    ReplyDelete
  10. hee,,sama macam sis nad,memula baca ingat cina jiran akak..lepastu baru dapat tangkap:)

    sabar ye kak,nana pun setuju elok buat tembok je...bio padan muka dia

    ReplyDelete
  11. tak bestnya dpt jiran mcm tu kan... geram gak bila bc apa yg diaorg buat mcm tu... nampak sgt jiran falsya tu jeles...

    buat tak tahu jer org macam tu...

    ReplyDelete
  12. @Ayu sukatiakula cube jugak utk wat xtau tp xleh..canner tuh..hehehe

    ReplyDelete
  13. @Nory Zoulkefle asalnye jiran kelly ng nie okayh...tp tah ape tah tetibe berubah pangai...nak naikkan tembok dh xsempat dh...huwaaaaaaa..

    ReplyDelete
  14. @syawalsimpsons jemah stress..gegurl lagi la double triple stress..ahahaha

    ReplyDelete
  15. @♥ Wina ♥ show cabinet die ade wina..but dont know why dieorg suke gantung2 sipe gitu..

    ReplyDelete
  16. @~Siti Hajar~ nak naikkan tembok tuh mcm dh terlambat..nnt nak gie crk blind kasik tutup..

    ReplyDelete
  17. @Nad MamaZN hahahahaa..gelak jugak la....aahahha..bukan cina la nad..ahahha

    ReplyDelete
  18. @Masya itu la tp nak naikkan tembok dh terlambat dh..sakit betul hati tau dpt jiran gini..

    ReplyDelete
  19. @Kakzakie bukan takat boring je dpt jiran mcm nie...sakit hati semua ade nieh...

    ReplyDelete
  20. @nanakimie patut akak rapatkan tulisan kelly ng tuh kan..kellyng..so mesti xkompius..hehehe

    ReplyDelete
  21. @adarnadzmie kannn...geram betul ngan pangai die...sakit tul hati nie..

    ReplyDelete
  22. Sabar dear, sian baby nanti stress sesama..
    Org ckp nnti muka anak akan ikut muka org yg kita benci tu :)

    Sabo kejap, nanti dah bersalin sambung balik mrhkan si kelly ng tu ye..hehee

    ReplyDelete
  23. hihihi...sabar ya...jangan stress sangat...kesian baby...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...