Monday, March 4, 2013

:: Hate Dentist ::

Yes, i hate dentist..really2 hate dentist..aarrgghhhh!!!...*psstttt, kite sama ngan abg aaron xsuke dentist..hikhikhik*..kite xsuke bunyik2 machine dlm klinik gigi..skang nie gusi kite sakit laaaa..plus gatal..pelik kan gusi gatal..hehehe...rase mcm nak makan chewing gum je tp malas la pulak nak turun cafe bwh beli..

Rasenye sbb geraham bongsu kite belah kiri tuh mcm nak tumbuh tp sangkut..mcm baby2 je kan geli gusi nk tumbuh gigi..wahahahaha..masalahnye nmpk separuh je kuar..separuh lagi xnmpk gie mana..malas nak ngadu sgt psl gigi or gusi nie kat mok mok..kang xpasal2 die ajak gie jmp dentist..itu mmg kompom..

Mcm kes geraham bongsu kite belah kanan dulu laaa..sakit smp bengkak2 pipi, nak nganga mulut pun xleh..makan apo tah laie..seksooooo..pehtu, mok mok ajak gie jmp dentist..dipaksa okayh..time tuh tunang baru..kalau dh kawen mau kene seret dr umah ke klinik..hahaha..

Siap ade drama air mata lagi sbb xnk gie, xjalan..merayu pun, xjalan..masuk je klinik dh berdebar2..dentist tuh plak wat hal suruh dtg balik after lunch utk cabut..sementara tuh smbg lagi drama air mata, xjalan jugak..smbg lagi merayu, langsung2 xjln..after lunch gie klinik gigi tuh balik..time tuh mmg kite marah gile2 ngan mok mok..

Dh masuk bilik utk dicabut..before masuk bilik tuh dh bertakung air mata..masuk bilik dh berjurai air mata..masa nak cucuk bius tuh dh deras dh air mata..xyah tunggu masa nk cabut tuh..before tuh mmg dh meraung terussss!!!..wahhahahaha...aduhaiiiii...time tuh dh xreti nak malu dh...puas la bdk pmpn aka asst dentist tuh tenangkan kite smp ckp doc tuh terror la ape laaa..ckp la ape pun mmg langsung2 xjalan..ahahahhaha..

After cabut tuh sambung lagi nangis yg xtahan tuh..ahahahha..nangis yg smp sedu2 tau u'olls..sedih bebenor lah rase..bengkak2 mata, merah2 hidung..dh mcm badut dh..mcm sedih sgt la time tuh sbb kene pisahkan gigi dr gusi..kuikuikui..mok mok yg bayo time tuh...sekali amek bill kene 400lebih...kihkihkih..sape suruh paksa cabut..ngeeeee..masuk kete pun smbg nangis lagi..muke mok mok time tuh serba salah tp more tooooo nak gelak..tp mok mok tahan..ahahahhaha..

Mok mok anto kite balik umah pas cabut gigi, kumur2 mmg setiap masa laaa..tetibe time tuh rase mcm sinki dapur mak kite tuh jd best friend kite..selang seminit gie jmp die..rindu bebenor rase..time tuh die bg kite minum air putih tp kite bg die air "sirap"..wakakaakka..then ptg tuh mok mok kol kate nak gie main bola...soo yg bestnye tgh kapas melekat kat dlm gigi, kite leh ikut mok mok..boleh..xkire nak ikut jugak..ahahaha..

Mmggggg dh xnk dh gie dentist utk cabut gigi..serikkkkkkkk...uwaaaaa..harap2 la masalah gusi kite nie cepat settled..tp dh rase mcm bengkak dh je pipi nie..owwwhhhhhh nooooo!!!!!...sape ade petua pasal geraham bongsu nie...silelah share ye..saya tidak mau pergi jmp dentist!!!!!!!..

kihkihkih..agak2 boleh x buat gitu kat dentist...ahahaha..

18 comments:

  1. nak tumbuh geraham bongsu adalah sakit yang terhamat2 sakit!!
    kalo sangkut tu yg lagi sakit sya!
    kalo leh tahan better jgn cabut kot!
    cam hubby akak aritu,cabut dah la sakit,pas cabut pulak bius terase sampai ke sudah....

    ReplyDelete
  2. kalau wat mcmtu kat dentist xpasal2 kita yg masuk lokap...hihihi

    kalau nak wat, baik wat macam Mr. Bean...dia wat sendiri je dentist kat gigi dia...tp still dalam klinik gg..hihihiihii

    ReplyDelete
  3. kena beli teether ni...gatal gusi...hhahaha

    ReplyDelete
  4. nory takde pengalaman lagi jmpa dentist...

    masa zaman sekolah2 dulu je selalu ..
    hehe..

    setakat ni alhamdulillah, gigi takde masalah lagi, tp taktaw lah masa akan datang nnt cmne...heheh

    ReplyDelete
  5. gigi geraham bongsu zana pun dulu pernah bengkak.. tp masa nak keluar tu jer la.. then keluar pun cikit jer.. tp lps keluar cikit tu xde dah rasa sakit..

    zana x pernah kena cabut gigi ok!! takuttttttnya...

    ReplyDelete
  6. gigi nak tumbuh ok sikit.. sbb pernah rasa.. ni igi dah berlubang sakit ooo nak cabutt takut.. kalau aaron ada teman pun xmoo jugak hahahahaha.. perasan..

    ReplyDelete
  7. @syawalsimpsons hahaha..kalau baby gatal gusi nak tumbuh gigi boleh gigit2..org tua yg gatal gusi mcm nie seksa wooooo..ahaha

    ReplyDelete
  8. @LizHairi tau xpe kak liz..pipi rase kebas je nie haaaaa..sakit betul..dh penah cabut dulu belah kanan...sakittttttttttt...;(

    ReplyDelete
  9. @ieyda mmg xkan dpt la kan nak wat betul2..baru nak terbalikkan doc tuh dh kene bius..ahahaha

    ReplyDelete
  10. @♥cikmOt♥ ahahaha..pinjam anak buah kite punye..ahahaha

    ReplyDelete
  11. @Nory Zoulkefle eeiii..dentist la paling xsuke skali..kite gigi xde masalah...cume geraham bongsu nie je haaa yg tumbuh..sakittt..

    ReplyDelete
  12. @Zana Adieyza ade gak plan nak biarkan..rase mcm nak letak minyak cap kapak je rse..hehe

    jgn la cabut gigi..sakitttttt

    ReplyDelete
  13. @Masya ayoooo..itu pun sakit gak tuh...tampal la masya gigi yg berlobang tuh...nak makan bende manis mesti xleh kan..

    ReplyDelete
  14. mmg cian, tp more on kelakar la.. izinkan sy gelak.. hahahah..
    hati kering tul mokmok tu yer.. dh mcm2 cara nk raih simpati, x jln gak.. heheheh..
    tp kite pn ms nk tumbuh gg aritu siap dmm2.. sakit gilos.. lastly nk xnk, p gak dentist. sbb gusi tu dh bnanah, gg xpat nk kua.. rupenye ade jangkitan.. mkn ubt, esoknye trus elok.. heheh
    p klinik, k :)

    ReplyDelete
  15. tak suka dentist jugakkkk...dah cuba kumur dengan air garam?

    ReplyDelete
  16. Tak pernah rasa lagi....bab gigi nie memang sensitif...tak tahan sakit..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...