Monday, May 6, 2013

:: PRU13 ::

Alhamdulillah masih berpihak ke BN..hurmmmm, walaupun ramai je yg maki2 kate xtelus la ape laaaa, xpe la yg penting BN menang overall..itu je..walaunpun menang tipis..setiap kali PRU kalau BN menang kompom ade je yg memekak..xpuas hati segala..salahkan org nie salahkan org tuh..biasalah kan lumrah manusia..kalau dieorg menang, mesti nnt akan kuar kate2 yg maki2 BN jugak..so sama je pun..LAIN KALI LAH KAYH..

PRU13 baru first time ngundi..kite ngundi kat Sek Men Hillcrest..sekolah belakang umah aiii je u'ollssss...hehehe..smp sana dlm kul 8lebih..tp dh ramai dh yg beratur...xtau asal kat situ xde lane khas utk pregnant lady..kene beratur mcm biasa jugak..ke kite je yg xtau..hehe..xpe2, aiii relaaaa..lagipun lane kite laju skit..so beratur xsmp sejam pun..tp xsmp sejam pun sakit gak la pinggang nie haaaa..

Pas abis mengundi, kite duk kat katin bawah tuh sbb nak tunggu mok mok yg xsettled lagi ngundi..sekali tgh borak2 ngan ade sorang aunty nie, ade org yg sgt ku kenali tegur la plak kan..ayoomakkk!!!, satu kawasan ngundi la plak kan...hahahaha..nak tau x kite jmp sape..kite jmp amy @ erin @ mamatisya..hehehe..

nmpk x kegemukan kite kat situ...ahahahaha..
gemuk sbb pregnant xpe..aiii rela demi anak..hikhikhik..<-ayat sedapkan hati..

Lagi satu yg kite xpaham pasal dakwat kekal..ramai jugak yg bising2..katenye baru ngundi balik umah bile cuci dh ilang..itu pun nak memekak..katenye SPR tipu la ape laaaa..smp tgh pikir2 nak wat report polis segala..isshhh, SPR just estimate je brape lama dakwat tuh akan ilang..kalau SPR kate, "okayh, dakwat kekal akan hilang dlm masa sehari"..pastu bile ade yg try cuci, tgk2 xilang..2 3 hari pun xhilang..mau memekak jugak masing..ssh kan nak puaskan hati semua org..


inai biru dijari membuktikan kite dh mengundi..so kalau let say basuh terus hilang pun xkan la kite nie bengong2 nak beratur balik ngundi..

Contoh, mcm kalau korang beli kete laaa..walaupun salesman tuh tau yg korang leh dpt kete tuh dlm masa 3hari..tp majoriti salesman akan janji yg korang akan dpt dlm masa seminggu..in case kalau ade ape2 problem yg xdisangka akan jadi..so at least dieorg still ade masa nak selesaikan..kite kadang kene pikir segala bende nie secara logik..bukannye ikut hati..

Seriously, kite bkn penyokong tegar BN dan bukan jugak ANTI Pembangkang..cume kite xkan sokong parti yg bersekongkol ngan parti bukan Islam semata2 utk menjatuhkan maruah atau sesama Islam kite sendri..dan alhamdulillah kite masih boleh berfikir secara waras, alhamdulillah masih boleh berfikiran rasional dan alhamdulillah masih boleh berfikiran secara logik..alhamdulillah jugak xsenang melatah n xsenang termakan dgn kate2 yg xlogik n x berasas..

Kalau korang ade hak utk bersuara, kite pun ade hak utk bersuara jugak..so kite harap jgn la ade yg sentap2 pulak..

*Sedih tgk org Melayu kite skang berpecah belah..kenapa kite xleh jd mcm ade satu bangsa nie yg sangat kuat sifat perkauman dieorg..kite Melayu berpecah belah, bergaduh dan kaum tuh jugak la yg bertepuk tangan belakang kite bersorak keriangan*

12 comments:

  1. tk sangka jumpa kn...hehe...dpt tgk perut mu yg cutemiut itu...aritu b4 ngundi smua bising...lps ngundi pn bising lg...bila ntah nk stop..hrp2 melayu jgn la gado2 tk kira la undi mana pn...masing2 ada pendapat..ni dk melalak tk tentu psl ntah ngundi ke idak

    ReplyDelete
  2. Biasa la falsya... Adi putra xmenang abpbh pun ramai yg bising, ini kan pulak la pru ni kan?
    Sure byk bunyi walau dh lepas... Kita doa je sama2 moga malaysia trus aman makmur
    Aminnnnn...

    Omei omei ibu ngandung :)

    ReplyDelete
  3. Seb baik tak undi sama tmpt ngan jemah..klo x leh tgk kerabakkab mata mak jemah ni..kakakkaka...mls nk byk bunyi dengan org2 mcm ni...mcm2 ada je nak slhkan org...ada je nak carik salah org...ni rasa kat opis ni mesti dok sembang kencang pasai pru ni la...seb baik tak keje arini

    ReplyDelete
  4. kite pon dah.... ko makin comel...

    ReplyDelete
  5. Kalau semuanya telus kakak rasa tak mungkin akan ada suara sana-sini...

    ReplyDelete
  6. mmg susah nak puaskan hati semua pihak..

    Kerajaan kena fokus pada belia.. belia ni yg sebenarnya byk mempengaruhi corak undian ke arah mana2 parti..

    hope sgt melayu akan terus bersatu...

    ReplyDelete
  7. harap melayu sama2 bersatu lepas nie...

    ReplyDelete
  8. ayat Nadtu memang bestler.. betoilerkan orang Malaysiakan.. ABPpun boleh jadi isukan.. sendiri mau ingatlerkan...
    harap Malaysia yang aman.. supaya yang menang dapat buat kerja dengan aman... ni nak fikirkan masalah yang bertalu2 camner nak keje ngan aman.. dah ekonomi teruk nanti yang tak menjalankan tugas gak nanti yang disalahkan...

    ReplyDelete
  9. samalah mengundi kali pertama jugak.. iyerlah kan.. kenapalah melayu @org islam ni tak moo bersatu huhuhuhu .... mmg sikap suka dengki mendengki agaknya..

    ReplyDelete
  10. huhuhu...1st time mengundi erk..smela kite

    ReplyDelete
  11. kesan dijari masih tercalit warna biru... ada yg kukunya senang hilang...ada yg susah...

    ReplyDelete
  12. aah ada yg mudah hilang
    mcm akak suami akak terus basuh dah hilang , akak lak 2-3 hari baru hilang .. padahal satu tempat mengundi .. saluran pun sama huhu ..
    pelik gak tuu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...