Monday, October 21, 2013

:: Suami & Cili ::

Cili ngan kite mmg sgtlah sinonim..kalau kite masak lauk2 yg berlado2 atau ape saje la yg melibatkan cili nie, mmg air tuh akan sentiasa bertambah laaa kat gelas sape2 pun..kihkihkih..abeh tuh, dh kalau dr kecik smp ke besau diajau makan pedas..mmg gitu la gamaknye..huahuahua..

Al-kisahnye laaaa semlm punye cite..kite mintak tlg mok mok belikan barang dapur..mintak tlg belikan cili boh skali..boleh je sebenarnye nak blend cili kering wat cili boh sendri..tp kite xsuke la pakai blender kite tuh..xpuas rase..cili xhancur..rugi je beli mahal2..rasenye kalau guna utk wat ice blended sesuai la kut..sudahnye blender tuh kite simpan dlm kabinet..duk luar wat perhiasan je wat mende..rugi space dapur..
Nie la rupe blender kite..rupe dh gagah perkasa dh..siap berkaca bagai "badannye"..tppp serious pakai xpuas..sudahnye kene jugak beli blender lain..beli yg murah2 je lagi puas hati..

Sooo sementara nak beli blender lain, tuh yg kite suruh mok mok beli cili boh..kite imagine cili boh yg mcm dlm bekas2 kecik laaa..alaaa yg size2 bekas kaya tuh..sekali bile mok mok balik, kite tgk la barang2 yg die beli..tanjat gegurl tau bile tgk cili boh yg mok mok beli..

Bapok besau nauuuu cili boh..terus kite mcm, "u perli i ke nie domok?..besau nau paketnye".."mana ade..nak beli yg kecik tp beza 20sen je..baik beli yg besau"..alahai suami..itu la yg jd kalau suami pegi beli brg dapur..jenama MANJA okayh u'ollss..xpenah ku dengau..manja betulllll..ahahahha..

Jenuh gak la nak mencarik bekas utk letak cili boh yg bapok besau tuh..umah dh la byk bende yg kurang..selongkar punye selongkar, nasib baik la ade botol..isi punye isi, 

sekali amek kawwww, 2 botol baru muat okayh..bile tahun la pulak nak abis cili boh nie domok oiiiitttt..

12 comments:

  1. amboir banyaknya..kat plastik nampak kecik..dah isi bekas baru nampak betapa besarnya pack cili boh..leh wat kenduri ni..hehee

    ReplyDelete
  2. ini banyak buat nasi lemak hari2 pon ok gak..kikikiki...kasi domok itu makan..ok gak

    ReplyDelete
  3. hah beso btul cili boh nye...mmg mkn tahun nk abis..dlm pantang tkleh mkn pedas..hehehe

    ReplyDelete
  4. Hahaha... itu dia Sya. Puas nak masak apa pun yg bercili dah ada. Sambal tumis, goreng mee, asam pedas senang dah...

    ReplyDelete
  5. hamboi....siap anugerah keris bagai. gugurl pn tanjat...bila mau habis kalau bnyk ni cili boh. hahaha

    ReplyDelete
  6. kalau gitu hari-hari kena masak pedaslah jawabnya,

    ReplyDelete
  7. falsya ok ke cili boh tu? so far semua cili boh yg kite try smue kite tak bekenan.. samada pedas lain mcm.. masam lain macam tak pon pahit.. bekenan cili blend sndiri gak.. tp takde blender sbb blender pakai utk buat puree adel.. haha

    klu manja ni pedas manja2 bleh laa beli.. sile sajes.. haha..

    ReplyDelete
  8. hehe..tergelak nana baca part besau & manja tu kak:)

    takpala,janji ada jugak cili boh kan kak:)

    ReplyDelete
  9. Hahaha mmg besar ni mau sampai fasya bersalin x habis ni

    ReplyDelete
  10. Hahaha..hamekk skali yg beso pny domok bli ye..adehhh

    ReplyDelete
  11. hahahha.. jgn tak tahu ida tak pernah beli cili boh kat luar, sokmo amik kat umah mak je. hahahahhahahha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...