Friday, March 11, 2016

:: Buat Keputusan Untuk Berhenti Kerja ::

Kite mmg dh nekad la..kite xlarat dh nk buat keje nie..kite stress..kite siap jumpa bos kite menangis2 cite ngan die..bile dh abis cite, kite nekad..kite nekad nk benti keje..dgn penuh kekuatan kite ckp, 

"Bos, saya nekad nk berhenti keje jadi MAK"

Elok je kite ckp gitu, kite terjaga..

Ya Allah, aku bermimpi rupenye..terus kite istighfar byk2..

Ape gile nk benti keje jadi mak..boleh ke benti keje dari jadi mak nie..hahahahha..rupenye bos kite tuh adalah somi kite..wakakakakkaka..

Aduhaiiii..kegilaan apakah ini..

Terbawak2 smp ke mimpi..semalam hero kite mengamuk dari start naik bilik smp la pukul 5pagi..menangis smp hilang2 suara..non stop hokeyh..bg susu fm pun xkenyang2..yeee u'olls, kite dh start campur susu fm..lepas minum susu fm smp terbelahak, mulut masih lagi mencarik tek..dh bg tek, isap seminit, pastu sendri cabutkan, sendri mengamuk..gitu la smp pukul 5pagi..

Mcm2 kite buat..kite lumur minyak kat perut kat tapak kaki kat belakang..kut2 angin la kan..xjugak jalan..ingat ade "gangguan" ke ape, pasang la surah al-ruqyah kat youtube berulang2..xjugak jalan..:(

Kite stress sgt..dgn qisya yg mengempet2 meleset2 ngan kite..biasalah semek tuh, kalau nak tido xsah kalau xbuat gitu..rimas la jugak..bayangkan ngan adik ngamuk2, ngan die meleset2..haishhh..tapi nasib baik la kite boleh control diri kite..kalau x dh lama agaknye kite campak dua beradik nie..ehh, nauzubillahiminzalik..moga dijauhkan dari angin meroyan..

Tapi yg pasti xboleh blah betul ayat nak benti keje dari jadik mak..hahahahahaha..abis tuh kalau kite dh benti kene jadi mak dieorg, sape nak ganti kite jadi mak dieorg..nie kalau cite tanye soaln gini kat somi kite, mau die jawab, "xpe fazura kan ade..fazura la yg ganti jd mak anak2 aiiiii"..gggrrrrrr..fazura sesaje..wahahahhaa..
Nie ha budak yg ngamuk2 smp kul 5 pagi tuh..ehhh love love la baju iye..somelllllll..hihihi..

14 comments:

  1. lawak la akk nie...
    ingat nak berhenti keje opis...huhu

    ReplyDelete
  2. kadang kan..dalam baju budak semut api kecik suka duduk dalam tau. lain kali bogelkan balik, sapu minyak telon awak pakai tu..pakaikan baju balik, dukung dan zikir..tak pun suruh husband buatkan dukung sambil dodoi zikir. akak paham sangat tu.

    ehh berenti jadi mak?? kennot okehhh...walaupun dalam mimpi! kekekeke..

    ReplyDelete
  3. hhahahaha...kesian tp lawaks pun ada...hadoyaaaiii

    ReplyDelete
  4. ha ha ha.. adventure sungguh. pernah mengalaminya..so..memang faham. sabar ek..bila siang, baby tido..tido sama tau. take care!!

    ReplyDelete
  5. putehnyaaa sya..geram nak gomol..

    ReplyDelete
  6. Hihihi..
    Keje jadi MAK pulak ye falsya..
    Bersabar jer lah falsya..
    Dugaan beranak kecik..
    Skrg akak ni pulak dugaan anak sekolah..
    huhuhu hari2 cek kerja sekolah pulak..
    Ni tak tau apa punya cikgu kasi homework smpi 90ms utk seminggu cuti sekolah huwaaaaa..
    Dengan akak boleh nangis sama..

    ReplyDelete
  7. itulah fikir mcm2 sampai ke mimpi... huhuu
    apapun baby tetap senyum dlm tido...hehe

    ReplyDelete
  8. hehehe.. meh jadi mak dak Nuha pulak.. ;)

    ReplyDelete
  9. anak 1st saya dulu masa dalam pantang memang menangis je kejenya..celik mata nangis..last2 masuk buai..henjut perlahan..tak sanggup rasa nak mengendong dia je

    ReplyDelete
  10. sabar yer sis....saya msa tengah pantang pun pernah kena meroyan anak menangis tak henti ni...penat!

    sy suggest surah al-baqarah...selalu pasang surah tu kalau ada rasa yang tak kena

    ReplyDelete
  11. kikikiki kegigihan ku baca rupanya mimpi..heheheheh

    ReplyDelete
  12. Hahahaha Ei suspen tau Nani baca.

    ReplyDelete
  13. Hehehee, kalau benti keje opis maybe konpem kan?
    Kalau jadi mak ni seumur hidup takkan dapat berenti, sebab ianya dapat pahala, mesti tak tolak punya kan :)
    Apapun naseb baik mimpi, sebab penat sangat la tu kan..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...