Monday, June 27, 2016

:: Abam Perut Sado ::

Nie la abam yg perut sado tuh..
 gerammmm..
 alolololo, melting sungguh la mommy dgn senyuman iye tuh..tp kenapa mata pejam bile senyum..wakakakaka..
so dobot...4bulan 9hari..berat udah 6.5-6.7kg..

Bile nak mandikan die, boleh gigil2 tangan nak menampung badan tuh...;p..dengan kadang nak menghalang qisya yg duk bertenggek kat kiri kite dari kincah2 air mandian adik die..kite lalu air kat kepala adik die, die pun sama la nak buat jugak..bukan x bg, tp risau masuk air dalam tinge adik die je..bile xbg lalu air kat kepala adik die, die angkat stool pindah belah kanan kite pulak..haaaaaaa, nak main air kat situ mommy xkisah sebab itu bahagian kaki adik..adik dh abis mandi, die pulak sambung main air smp basah lenjun baju..

Skang nie kerap betul minum susu..dulu tahan la jugek smp 4 jam..skang nie 3 jam dh mintak susu..lambat bg kalu, haaaaaa, itu jam dgr la suara nyaring die dh kuau..belum cite merajuk lagi..bile dh tahap die kene mengamuk smp selak2 hilang suara bile nak susu, jangan la terus bg susu tuh kat die..mmg lagi menjadik mengamuk die..kene pujuk die betul2 dulu..kene tenangkan die betul2 dulu, baru boleh sumbat susu..ade la dlm 5-10 minit sesi pemujukan tuh..aduhaiii, kuat merajuk anak bujang nie..

p/s : pasal yg kecoh jumaat (raya ke-3) cuti tuh kan, rupenye spam jer..huwaaaa..jgn la mainkan perasaan aiiiii when it comes to cuti raya nie..aiiii is sedih u know..sobsssss..

11 comments:

  1. GEGET PAHA NAK?? APESAL CHOMEL SANGAT NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !

    ReplyDelete
  2. huhu...susah kak nak dapat cuti jumaat tu...
    klu berjaya tu..Alhamdulillah...klu x..korban kan sahaja cuti tu ya...
    bambamnya dia...geramnya aunt nieyl..

    ReplyDelete
  3. Hihihi..
    Geramnya..
    Gigit perut tu baru tau :)

    ReplyDelete
  4. comelnya budak dobot ni tau..
    geram rasa nak gomoi2 je..
    ish rindu betul ada bb kecik

    ReplyDelete
  5. aku dah lupa mcam mana nak mandi budak kecik. rasanya dah kekok kot..

    ReplyDelete
  6. sado ye...tkpe kecik2 perut sado hehe..beso2 kena cover hehe

    yg cuti jumaat tu yg kata istihar cuti peristiwa tu spam ke...

    ReplyDelete
  7. Puas betulsiapa yg jaga hero sado ni Falsya
    Qisya pun sebenarnya geram tengok adik mandi tu yg nak tumpang mandikan sama:)

    ReplyDelete
  8. Omey sangat ni kenapa hah. Sepet mata ☺☺

    ReplyDelete
  9. Assalam and salam perkenalan!
    Comelnya memang geram tengok! Hehe
    Btw, Selamat Hari Raya :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...