Wednesday, June 8, 2016

:: Kesiangan ::

Baru puasa ke-3 tp dh 2 kali kite kesiangan..kesiangan utk berbuka mmg tersangatlah mustahil ye dok..haks..istilah kesiangan kite hanya akan berlaku pada waktu sahur sahaja..ngeeee..

1st time sahur, dan2 kite xleh nak tido malam tuh..neves gamaknye nak bersahur..hehehe..kul 2 pagi baru kite boleh tido..kemain set alarm kat henfon..volume kite set mmg to the max hokeyh..pilih bunyi alarm yg mmg loud and irritating and annoying punye sound la dgn harapan boleh terjaga..

Sekaliiii, haram xdgr u'ollsssss..mmg harapan tinggal harapan betul.."alarm" yg bunyik halus "ekkk ekkk" yg keluar dari peti suara dobot kite jugak yg buat kite tersedar..celik2 mata tgk jam kat dinding kul 5pagi.."shhhuuutttt"..meloncat dari katil terus..2 hari kesiangan tuh mmg tersedar kul 5pagi..first day tuh nasib baik la dh tenggek nasi sebelum tido..and alhamdulillah la somi kite requested nak makan nasi goreng telur mata..so senang and sekejapan jer..tp sekejapan pun kelam kabut la jugak..alhamdulillah sempat nak bersahur sebelum waktu..

Pagi td kesiangan lagi..dobot kite buat peel selang sejam mengamuk..xtau asal..perut kembung gamaknye..pun tersedar sbb bunyi suara yg halus which came from my dobot la kan..
So ini je la juadah sahur utk kami laki bini..rendang paru ngan sambal hitam nana mia, rendang kerang tapau dari umah mak kite..jadik la buat alas perut..

Haihhh, bile dh ade anak nie, anak ekkk ekkk skit boleh dgr..alarm yg sekuat2 alam xboleh nak dgr..padahal sebelum nie, kite la yg paling senang terjaga kalau terdgr bunyik walaupun bunyik tuh sayup2 je..sekarang tidak lagiiiiiii..

Umah blackout pun boleh xsedo apo cito..dulu blackout mmg xpenah la kite xtersedar dari tido..kompom tersedar punye..sbb kite xboleh tido tanpa rase angin, pastu telinga berdedung, and ofkos la kalau blackout bilik akan panas..tp tuh dh namanye pun dulu kan..mmg dulu je la..skang nie umah blackout pun xsedo ke mende dh..it means that, "I'm Old????"..sobsss..

9 comments:

  1. kita pun 2 kali dah kesiangan terjaga kul 5am. tapi nasib la semua dah ready, tinggal nak panaskan je. kalau yang jenis baru nak masak, tak ke naya kan. pagi tadi terjaga awal 4am. tapi dok termenung 50 min, lagi 10 min mandi cuci rambut. sudahnya sahur 5am jugak. hehehe

    selamat berbuka kejap lagi :D+

    ReplyDelete
  2. kehkehkehhhh..im old too?? huwaaaaa

    ReplyDelete
  3. hahahaha...akk sahur hari ke2 tak bangun jugak..mujur tau anak2 akk membedal nsi arab yang tapau tu dlm kul 12...m=kira tak dela rasa bersalah sebab tak bangun sahur...hahahaaa

    ReplyDelete
  4. dah ada lauk tapau tak risau kesiangan..kalo saya camtu terus makan megi la kot..

    ReplyDelete
  5. Biasa lah falsya..
    Bila anak kecik buat ragam..
    tentu terbabas juga nak bersahur kan..
    Mujur ada lauk penyelamat kan :)

    ReplyDelete
  6. alahai... nasib baik sempat bersahur ye Sya...

    lepas ni dobot lah jadi alarm mummy ye...

    ReplyDelete
  7. Terliur tengok sambal hitam tu. Hahah :)

    ReplyDelete
  8. naseb baek ada menu yg dah tggl panaskan je tu.. dibuatnya kene masak1 bagai, mak tak sangguppp huhu

    ReplyDelete
  9. hehehe.. sama dengan akak pagi tadi. Alarm bunyi akan off kan balik. Sudahnya Nuha kejutkan akak sebab dia nak pergi bilik air.. sib baik semua sempat bersahur.. syukur. Terima kasih Nuha sayang.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...