Thursday, December 12, 2013

:: Melekap Jer ::

Sian tembun kite tuh..melekap je ngan kite lately nie..tido xlena..padahal before nie si tembun nie la yg champion kalau bab tido2 nie..pengsan xsedar ape dh..gomol2, cium2, tickle2, usik2, semua xjalan..tp for the past 4 days, tido tembun asyik xlena..

Tido nak kene berpangku, berpokpok ngan berdodoi..xpun melekap je kat bdn kite..letak je kat tilam die bgn..letak je die celik mata..

Qisya mcm tuh sbb dh 4 hari die xberry..perut xselesa..selalu meneran2 smp merah2 muke..tp xde hasil..kentut2 xyah ckp la..dh mcm org tua kentut dh..siap ade bau skali belanja..
Nak melekap je kat dada..perut xselesa gamaknye time nie..
Pastu kene berpangku je..aloh2, lena sgt tido..

Bile bawak gie klinik, doc masukkan ubat cecair utk berry tuh..serious kite bengang gile ngan doc ramesh..kasar hokeyh die bile nak masukkan muncung bende alah tuh dlm montot qisya..main jolok jer smp berbunyik..qisya menangis tp xmelalak..mcm nangis sakit..nak meraung tp sbb sakit so kuar suara nangis2 manja..pastu bdn terus kaku je xgerak2..muke kesakitan je..kesian anak mommy..

Blk je umah tuh diaaaa..4 hari punye hasil..smp kene basuh kat toilet la..xde istilah nak guna wipe tissue segala..hehe..pas dh keluar semua hasil, terus tido xjaga2 smp la ptg..itu pun bgn sbb nak nyusu..
Time nie kat umah nenek..tertonggeng2 tido..nie baru first time tido meniarap..before nie bile meniarapkan qisya mmg die melalak la kan..tp semlm pas berry terus pengsan smp redha je org nak wat ape..

#tgh pikir ape yg kite salah makan..ke bende tuh normal#

7 comments:

  1. gaya tido sama ngan syawal N izz..maktok dier ajar dari tecik...agaknya ada kot yg mommy salah makan kot...benda berangin macam kipas ke..kikikikikiki..entah sue pon tak tau

    ReplyDelete
  2. Aloh..aloh..kesian qisya..
    Mgkn jgk ada somthing yg sis mkn perut dia xtahan kot..

    ReplyDelete
  3. sakit perut sbb ape tu angin ke? ada falsya makan apa2 tk kot sbb susu tu jd tk sedap prut qisya

    ReplyDelete
  4. Kesiannya... Sya kena jaga makan juga tau. Kadang ada alahan sebab makan lada hitam ke, makan makanan sejuk. Kalau anak kakak dulu dlm usia 1-2 bulan kakak tak boleh makan jamu lagi kalau tak akan jadi macam Qisya ni. Dah 3 bulan baru kakak consume jamu.

    Kesian kan tengok kalau macam tu.

    ReplyDelete
  5. umaira pon skrang susah nak berry. mak kite ckp, kalau bf, baby tk berry 5hari ok lg. tp sian le tgk baby kite, duk teran2,tp tk leh kuar. skali berry..zapppp .melimpah ruah... sampai kene mandikan kat toilet mcm falsya gak :)

    mak kite nurse, masuk ubat pon lembut2 je ..

    ReplyDelete
  6. tertonggeng sudahh.. hehehhehhee

    ReplyDelete
  7. Kdg2 faktor pemakanan tuh sya ...sian qisya..tido menonggeng mcm tuh memg lega sgttt

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...