Friday, June 26, 2015

:: 80's & 90's ::

Sape yg lahir 80's and 90's, kompom tau semua gambau2 nie..

Miss those days..kite bangga lahir dlm era 80-an..

Time tuh walaupun xde gadjet, tp boleh je idop..malah penuh dgn aktiviti2..wahhh, malah u'olls..bermadah sgt...bluwek..smp boleh jadik kenangan/memori yg mmg xleh nak lupe smp tua..ehhh tua ke?..tp baru je ade org teka umur aiiii 22thn..wahahaha..budak2 skang nie mmg langsung2 xleh hidup kalau xde gadjet..xyah bg contoh org lain..contoh terdekat anak2 buah sendri..xleh lepa dgn henpon..kalau henpon xde kt tgn boleh kene penyakit parkinson memasing..serba serbi xkene..mulalah menggaruk2 kepala..ibarat mcm penagih xdpt "barang"..kihkihkih..

Xde henpon boleh mati akal xtau nk wat ape..padahal kite dulu mcm2 bende boleh main or buat kan..budak2 skang nie mmg xyah la nk tanye, "tau main konda-kondi x?", "tau main rounders x?", "tau main galah panjang x?"..sebab nnt satu je jawapan die.."xtau"..end up dieorg akan tanye kite balik ape bende semua tuh..hahahaha..

Kadang kalau anak2 buah kite dtg umah mmg kite suruh simpan henpon memasing..jgn sesekali pegang henpon or sentuh ipad kite..qisya pun sama xleh pegang..ngeh3..baru adil dan saksama..pandai la korang nak idup..muahahaha..

10 comments:

  1. semua dambar kat atas nie..nieyl sempat rasa main,makan,buat tau...memang betul seronok..sampai kan dah bermain tak nak balik...rindunyer zaman² tuh.....

    ReplyDelete
  2. kenangan zaman kana2 yang sangat indah.
    Anak sekarang, mama balik jer..nak henpon..ayah balik je nak Ipad..
    tak dibagi kang nangis la pulak..huhu

    ReplyDelete
  3. MMG SEKARANG NI ZAMAN GADJET KAN....UE PADA ANAK2 BAGI JUGAK..TP TAK LA SAMPAI TAHAP KETAGIH...ADA WAKTU...KALO TAK BAGI BALIK JE...MAU MEMASING KE PERAMBAT NGAN ABAH DIA NGAN ROTAN....AKOB TU KECIK2 BOLEH TAHAN TU KALO MARAH..MMG MARAH ABIS....MMG NI SEMUA SEU PON PENAH LALUI...SANGAT2 LA TERKENANG KAN...ADOI...RINDU RASA NAK TROBEK KE ZAMAN KANAK2 KAN....

    ReplyDelete
  4. Nostalgia yg tak mungkin kakak lupakan Falsya.
    Bab bermain dulu memang peluh basah satu badan tak macam budak sekarang duduk dlm aircond.

    ReplyDelete
  5. Semua tu kita penah main..
    Penah mkn..
    Memang feel btoi..
    Rindu saat dolu2..
    Anak2 skrg cerdiknya lain..
    Kreatif pn cara lain..
    Jgn kata deme x leh x der gadget..
    Opah tok deme pn sama..
    Bahahhaha!!
    Opah aqil trtggl hp kat opis dia sggp ajak kami bwk mlm tu jgk nak amik blk..
    Aiyooooooo!!!

    ReplyDelete
  6. nostalgia sgt2 semua mainan kita kecik2 dulu... rindu nak main balik...huhuuu
    pernah akak borak2 ngan kawan cerita balik mainan zaman2 kecik...memang gelak sakan... sedih dan terharu pun ada...terkenang masa dulu....

    ReplyDelete
  7. Aiskrim batang selalu buat dulu :D

    ReplyDelete
  8. ye kita sama.. hihi
    lain kan dulu dulu jugak best

    ReplyDelete
  9. Semua gambar kat ats eija tu pernah main pernah lihat... Hehe... Lagi2 eija mmg duk kg kann... Itu jela mainan nya...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...