Thursday, June 25, 2015

:: Baju Melayu Alaf Baruuuuuuuuaaaaa ::

Tgh duk scroll2 fb, ternmpk tah sape share tah pasal peshen baju melayu..kunun2 zaman moden punye baju melayu ler..hakhakhaktuih..

Mengucap panjang kite tau bile tgk..

Kenapa mesti korang jahanam kan reka bentuk baju melayu yg dh diwarisi berpuluh2 tahun dari zaman atok2 moyang2, moyang atas moyang, moyang atas moyang lagi..haaaa ko..kemain byk moyang..itu saje je nak menunjukkan betapa lamanye warisan turun-temurun tuh..

U'olls tgh la sendri..
 kompius ahkak ngan ko nie dik...ko punye lace kat lengan tuh dh mcm nak kawen dh...mcm pengantin pmpn stuck dlm bdn ko pun ye jugek..nasib baik kat songkok ko tuh ko xpin veil panjang meleret dik oiiii..kalau x, lg menguatkan ke-mcm-an ahkak yg menyatakan ade pengantin pmpn stuck dlm bdn ko..
 aduhaiii..make sure bulu tiak shave ye abang...choiii..
hayomakkk!..
 nie dh kenapa la smp cenggitu baju melayunye..
dalam ke-sado-an ade ke-"lembut"-an di situ..
 astaga..
ade org baru lps wat cobaan nak rogol ko ke nyah..
ganeh betul org tuh carek baju ko smp terkoyak lengan baju dibuatnye haaaa..
tp pose ko nyah, mmg molotop!..
bibir juih nak chelen anak mak ker?...
ahahaha..
ko rembat cadar mak ko nyeah..
gie pulangkan balik cadar mak ko tuh..
jenuh die carik td..xboleh die nak tukau cadar katil die..
kihkihkih..
senteng2 suau tuh kenapa abangsssss..time raya nnt kampung banjir ke?..
lengan tuh bersangka baik la..senang nak amek wudhuk..
n senang nak makan ketupat rendang..ahahaha..
tp nnt nak sembahyang raya, jgn lupe tukau kain pelekat okayh..
seksa!..dh abis sembahyang raya baru tukau balik suau..
muke hensem tpppppppp gaya mcm gayish..

Botak!!..oooo botak!!..ko jgn wat hal dtg beraya umah aku pakai baju melayu mcm kat atas2 nie..mmg aku tembak ko ngan air paip...hahahahaha..

Somiku pun jgn wat hal la pakai2 baju cenggitu..u raya la sensorang..tp sebelum raya u sensorang, duit raya dilupe jangan..wakakaka..

Xpaham..dieorg rase cantik gamaknye baju melayu cenggitu..kalau lelaki yg straight mmg kompom2 la xkan pakai..kalau yg dh terbengkok skit, mungkin la kut ade yg pakai...haihhhh...

Apepun, baju melayu cekak musang ngan baju melayu teluk belanga jugak cantek..

p/s : sorry la kite mmg xleh terima betul peshen2 gini..

9 comments:

  1. Agak-agak Falsya rela ke en daddy Qisya pakai salah satu darinya?
    Pengsan mak/ayah tengok!
    Kot nak fesyen pun biarlah yg lebih menarik.

    ReplyDelete
  2. mmg huduh pon
    meluat tgk
    dok elok2 g ubah apesat la deme2 nih
    kita clr rotate jer sng sbb en laki x mo dh baju melayu pakai yg ado jek
    so mak n anak ja bergaya hihiii

    ReplyDelete
  3. menyampahhh gilerr tgok..bagi kita, orang lelaki berbaju melayu biasa tu jugak segak n ensem..xpayah la susah sush nk buat pesen pepeliks..haihhhh

    ReplyDelete
  4. Geli jer nengok. Buruk bebenor rupanya.

    ReplyDelete
  5. hahaa... lucu pulak tgh fesen baju raya ni... mcm x beraya langsung.... haishhh pelik2....
    apapun baju melayu lama jugak paling diminati...:)

    ReplyDelete
  6. berpada pada lah kan
    mangsa fesyen

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...