Monday, March 12, 2012

:: Adik Dirang Sudah Ditemui Tapiiiiiiiiiii ::

Still remember my entry pasal adik dirang yg hilang sbb mak duk leka main FB tuh x?..semalam tgk berita yg adik dinang sudah ditemui tapppiiiiiiiii hanya tinggal sekujur tubuh yg sudah dibakar di sebuah ladang kelapa sawit dekat Johor..ape dosa budak comel tuh smp die diperlakukan mcm tuh..budak tuh x tau ape2 pun..ya ALLAH, sedih sgt n xboleh nak bayangkan mcm mana azabnye adik dinang kite nieh..mcm mana takutnye adik dirang kite nieh..mcm mana laparnye adik dirang kite nieh..semestinye adik dirang pikir die just nak balik rumah jer..jmp mak n ayah..jmp abang n adik..org2 mcm nie xpatut dipanggil manusia dan x patut dipanggil binatang..martabat die lagi rendah dr binatang..lg hina dr binatang..puiiiii..

Disebabkan mak yg leka sangat ngan FB, anak jadi mcm tuh..bende2 mcm nie ssh nak salahkan sesiapa..sesetgh org boleh ckp mmg dh takdir n mmg dh smp waktunye..bende ini sebagai punca..sesetgh org boleh ckp kalau mak adik dirang xmengadap FB n x biarkan adik dirang pegi beli meggie sorang2 mesti bende nie x jd..ntah la..ssh nak comment..wallahualam..yg pasti, kita ambil bende nie sebagai iktibar dan pengajaran utk kite..jgn sbb bende2 mcm FB nieh wat kite leka ngan anak2..mak adik dirang mesti menyesal seumur hidup n setiap masa akan salahkan diri sendri..masa tuh baru terpikir n baru terdetik,

"KALAULAH aku x biarkan Dirang keluar sorang2,KALAULAH aku x terlalu leka dgn FB, KALAULAH aku teman Dirang pergi kedai, MUNGKIN DIRANG MASIH HIDUP"..tp itu semua KALAU jer..nak menyesal pun dh x guna..

 Syurga tempatmu wahai anak..skang dinang dh jd bidadari syurga..bergelak tawa,bermain dan berlari di tmpt yg hakiki di samping PENCIPTAMU wahai anak..


~AL-FATIHAH~

14 comments:

  1. Siyes!!
    X leh tgk muka bidadari syurga ni lama..
    Merembeh2 ayor mata ni keluar..
    Sggh!!
    Azab cara pemergian arwah..
    Walaupun kita tau Syurga lah tempatnya..
    Alfatihah buat arwah..
    Takziah bt keluarga arwah..
    {nak sambung nanes jap ;,(}

    ReplyDelete
  2. @Salina@IbuAqilsedih sgt tau..ape dosa bdk nieh..xleh nak pikir azab die mcm mana..sedangkan kite dh mcm nieh..mcm mana pulak arwah yg merasa..;(

    ReplyDelete
  3. mmg sgt2 sedih!! tak sangka sungguh kan..tak sanggup nak pk kalo bende ni terjadi kat famly kite..Nauzubillah!!!

    ReplyDelete
  4. @mama rifQy serious sedih tau..nak2 plak sbb kelalaian mak sendri..hurmmm...ya ALLAH..mintak simpang bende2 nie jd kat family sendri..mesti x tertanggung..;(

    ReplyDelete
  5. Ade lg...kalau la aku xleka berblogging.. Ni tuk ko.. ;P

    ReplyDelete
  6. mmg sedih ngan brita kematian ni...nangis gk td dlm kete cz arwah tu sebaya tisya...oh tktau plak psl mak die leka fb...tp tau la makdie soh bli mi kt kedai runcit

    ReplyDelete
  7. al-fatihah
    harap2 pelaku dihukum dgn setimpal

    ReplyDelete
  8. sedih kan
    apa nak jadi la manusia zaman skang
    mcm setan!

    ReplyDelete
  9. al fatihah..
    kesian budak tak berdosa jadi mangsa kekejaman manusia

    ReplyDelete
  10. @~diAhOntHeblOg~asal aku lak..peringatan utk ko ler..;p

    ReplyDelete
  11. @mama tisya sebaya tisya ker?..anak ilang sbb mak berFB..tuh yg wat org ramai marah ngan mak die..

    ReplyDelete
  12. @syanasaid amin3..cpt2 la polis tangkap org yg wat kat dirang tuh..

    ReplyDelete
  13. @Nana sedih gile na..mmg mcm setan pun..xguna betul manusia tuh..

    ReplyDelete
  14. @cik Jue Aka Ibu Farisyah sedihkan..ape la yg org tuh pikir..xde hati perut langsung..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...