Tuesday, December 13, 2011

:: In Memory of Shamdodiamri Kampar Putra Part 2 ::

Before nieh kan ade entry pasal arwah dod tp part 1 kan,nie part 2 plak..sebenarnye byk tau nak cite pasal arwah dod nieh..i just continue je la..after kebumi tuh,mmg mata bengkak xhengat..ye la..sbb kawan rapat kite dh meninggal..sape je yg x sedih..after arwah dod meninggal,mmg kalau kawan2 ajak gie minum,xleh gie kat tempat me and arwah dod selalu lepak..even dh smp pun,mmg xkan kuar kete sbb sedih sgt2..tetibe je boleh menangis kalau teringat kat arwah dod..arwah dod meninggal sbb accident moto..tp die bkn mat rempit tau..moto tuh kire transport arwah ke kolej..arwah penunggang yg berhemah tau..mmg bwk slow..kalau berlari kat sebelah motor arwah bwk,siap leh potong lagi..hehehe..serious x tipu..sbb kiteorg penah gie minum naik moto..selalu mmg naik kete tp kdg die kate kete ayah die bwk..so kite x kisah pun..

Malam arwah dod accident ujan renyai..member2 kate arwah gie Carrefour Wangsa Maju nak beli cartridge printer sbb esoknye tuh die nak anto assignment..mule2 arwah nak pakai kereta tp ntah nape ayah die insist xnak bg..so die pun malas nak ckp byk,bwk je la moto..otw balik tetibe arwah nak gie Giant Batu Caves pulak..arwah tgh nak u-turn,pastu kat situ ade pasir so licin la..arwah terjatuh..tetibe dtg satu kete nie terus lenyek muke arwah dod..arwah dod meninggal kat situ jugak..berterabur assignment ngan plastik cartridge arwah atas jln..polis dpt tau die student BMI pun from student card arwah..

Arwah nie ssh tau nak cerita perihal family die kat org..even die mmg terasa ke ape ngan family die..die kate mcm mana pun itu family die..tp penah sekali agaknye dh x tahan,die cerita jugak..time tuh ingat lg kiteorg nak tunggu mat abis jual hotdog kat dak2 kolej die..time tuh kiteorg dlm kete kat shell tepi highway nak ke UIA..lama gak la menunggu mat nie..berdua je time tuh..sbb tuh la die leh cite..dlm kete arwah dod tetibe bukak cite psl family die..time tuh mmg die terasa sgt2 la ngan family die..ade a few things yg jd..ayat yg kite ingat lg smp skang.."selalu kalau ape2 pun mesti aku yg mintak maaf ngan dieorg padahal bende tuh bkn salah aku tp salah dieorg..aku nak utk kali nie je,kali nie je dieorg mintak maaf ngan aku"..

Few weeks after arwah dod meninggal,ade mimpi tau arwah..arwah dod jd lain sgt..totally different..waktu hayat arwah xpenah tgk die marah2..tp dlm mimpi tuh siap die jd garang n ganas..siap heret kite tau..takut gile..tp bile last skali tuh mmg betul2 perangai arwah la..die pandang kite smbl senyum..die kate,"sya,aku rindu la kat ko..nnt aku dtg jemput ko kayh"..terus terjaga..terus jd seram..jgn jemput aku lg dod..hehe..arwah dod nie mmg baik sgt..baik sgt lah..kalau org wat ape2 ngan die mesti die senyap je..xde pun nak maki2 org tuh..kadang mak pulak yg lebih2 dr arwah u'olls sbb ade org2 yg carik pasal ngan die..tp die cool je..die just kate, "biarlah dieorg"..

Second times mimpi arwah dod jugak..time tuh tmpt kat opis Proton..tetibe je tgh borak2 ngan staff2 kat sana tetibe arwah dod muncul..berdiri kat betul2 sebelah..mmg at time i was really surprise and happy..arwah x ckp ape2 pun..arwah senyum je..arwah pandang je..smp ade staff kat situ tegur,"sape tuh falsya,nape muke die sebelah dh xelok sebelah elok"..n kite marah die kite kate,"biarlah muke die mcm mana pun,janji falsya dpt jmp die"..pastu terus terjaga dr tido..adehhh,sedihnyeeeee...

Before arwah dod meninggal die penah ckp tau "sya,aku teringin nak naik kete ko,aku duk sebelah,ko drive..aku nak jd org first yg rasmikan kete ko..boleh?.."..and i said "mestilah boleh dod..ko org pertama yg rasmikan nnt bile aku dh beli kete..org pertama yg aku crk,ko la dod"..bile dh beli kete gen2 kesayangan kite tuh,dpt je kete teringat arwah dod..dlm hati ckp,"mcm mana ko nak rasmikan dod kete aku,padahal ko dh xde skang"..sebak gile weh time tuh..

Nak cite pasal kenangan ngan arwah dod nieh mmg byk..nak cite satu2 mmg panjang..smp skang kite x penah melawat kubur arwah dod sbb smp skang kalau ingat mesti sebak..;(

*Dod,aku doakan kesejahteraan ko kat sana..semoga ALLAH tempatkan ko di kalangan org yg beriman..aku xkan penah lupekan ko dod..byk kenangan kite ngan kawan2 kite bersama..ko sahabat aku yg baik,kadang2 aku rindu sgt ngan ko..aku mintak maaf sbb xpenah sekali pun jenguk ko..bukan aku xnak tp aku xkuat..;(*


- We all loves u and we all misses u a lot -

Al-Fatihah

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...