Wednesday, November 12, 2014

:: Sabar & Diam ::

ini semua ujian dr Allah..

Ape yg jadi sekarang nie adalah bahagian kite..berhadapan dgn manusia itu adalah bahagian kite..ape yg kite kene dan ape yg kite dpt adalah bahagian kite..masing2 ade bahagian masing2..mungkin bahagian kite xsebaik awak org semua..

Kite akan cube lagi utk bersabar demi suami..kite akan cube utk berdiam demi suami..ape2 pun yg kite buat skang adalah demi suami..bukan pasal org lain..tiktik..

Disebalik kelembutan (lembut ke..kihkihkih) kite, tersembunyi sifat panas baran..tersembunyi sifat kepala angin..kalau agak2 org tuh dh melampaui batas, sifat2 tuh semua xkire sape org tuh..dan mulai skang, kite akan cube utk relaxkan minda dan hati so that kite x terlampau ikutkan perasaan marah atau kepala hangin kite..insyaAllah..

Biarlah kite dikutuk..biarlah kite difitnah..cume yg kite boleh sebut adalah, "alhamdulillah"..

Mulut tempayan kite boleh tutup..mulut manusia mmg ssh nak tutup..buat ape nak pening2 nak marah2 nak hangin2..lantak la manusia tuh nak kate ape..lgpun dr sebelum kite kawen smp la skang nie ade je bende yg xkene..yg kesian family ngan sanak saudara kite pun jd bahan kutukan die..hurmmm..xpe la..dh lali dh..buat baik dikutuk, buat jahat apatah lagi..

Mulai skang kite akan serahkan semuanye pada Allah..dh xde daya dh nak hadap perangai manusia mcm nie..

Alhamdulillah..hati kite tenang bile kite xterlampau ikutkan sgt perasaan..

Kite dh maafkan dh org2 yg buat mcm tuh ngan kite..tp utk lupaka, ssh skit..

Sabar & diam..that's the key words..

12 comments:

  1. kalau teraniaya atau disakiti, masa sedih tu doa yang best untuk diri atau anak inshaAllah..

    ReplyDelete
  2. sabar yer...insyaallah berkat kesabaran ada yang indah menanti...

    ReplyDelete
  3. Bagus Falsya... kalau kita diamkan akhirnya dia sendiri akan yg letih dan lelah dgn caranya sendiri.
    Kalau dilayan akan bertambah panas.. sabar adalah sifat terpuji. Syaitan pun takut org yg sabar tau...

    ReplyDelete
  4. Silence is the best reply to a fool.

    Serahkan pada DIA jer.

    ReplyDelete
  5. aku juga skang ni tengah tersentuh jiwa....

    ReplyDelete
  6. Sis..klu hidup asik nk pk apa org kutuk kita pun sshkan..let it go je sis..mcm akk klu pk cmtu nti akk stress..so skg akk jns mls nk pk klu2 ada org yg kutuk ke apa ke kita kt blkg..xlrt nk lyn..haha. lantok siti

    ReplyDelete
  7. Allah...macam sama pulak situation kita sekarang ni. Tq ya tuk kata2 ni!!

    ReplyDelete
  8. Ada seorang ustaz menyatakan, yg terbaik ialah sabar tanpa batasan ( yg cliche org kata sabar itu ada had nya/ batas nya)

    ReplyDelete
  9. Selagi boleh sabar, saya akan sabar.. dah tak sabar.. jumpa orang berkenaan dan tanya apa masalahnya.

    ReplyDelete
  10. sabar yer falsya. kuat semangat n byk sabar .. moga dipermudahkan segalanya. aamiin.

    ReplyDelete
  11. sabar ye falsya.. setiap org ada bhagian masing2

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...