Monday, March 10, 2014

:: Nukilan :: #PRAYFORMH370 ::

Arinie, i'm not in the mood..hati nie rase sebak sgt..sgt3 sebak..memikirkan nasib2 crews, pilots and all the passengers yg xtau smp skang..byk persoalan bermain kat kepala kite..mana perginya aircraft, kenapa xsmp2 lg kalau dh wat air turn back, aircraft kene hijack ke..tp tuh semua persoalan yg xde jawapan..

Yes, i don't even know them..walaupun kite xkenal pun sorang drpd dieorg, tp as a human being, as a Malaysian, xbyk skit pun terasa..

Sayu sgt tgk wajah2 crews and pilots..lagi sayu bile tgk wajah2 family dieorg..disaat kite nmpk family dieorg mengalirkan air mata, ngan air mata kite sekali jatuh..;(

Semoga mereka semua berada dlm lindungan-NYA..amin..


Menitis air mata bile baca nukilan2 nie..

"Kapten Zaharie 
Saya mungkin tidak kenal tuan,
tetapi saya tahu, tuan sudah lakukan yang terbaik 
saya mungkin tidak tahu pandu pesawat
tetapi saya tetap tahu tuan akan lakukan terbaik
saya mungkin sedih dengan hilangnya MH370 
tetapi saya tahu keluarga tuan lebih sedih dari saya
kami sedih kehilangan MH370
tetapi saya tahu tuan, jiwa tuan lebih cedera dari kami semua

MH370...
Selagi mereka belum temui rangka kamu
kami di seluruh dunia berharap kamu akan kembali dengan selamat.
kalau ada orang jahat larikan kamu
Kami merayu, kembalikan MH370 ke KLIA
atau terbangkan kamu ke Beijing
seluruh dunia menanti khabar kamu.
Saya harap kamu baik-baik sahaja

Kita mungkin tidak pernah bertemu wahai MH370
tetapi hari ini semua orang mencari-cari kamu
hari ini semua orang menanti kamu
hari ni dunia risaukan kamu
hari ini semua orang sebut kamu

Muncullah MH370
ada jiwa yang menanti anaknya 
ada jiwa menanti suaminya
ada jiwa menanti kakaknya abangnya adiknya
ada jiwa menanti isterinya
ada jiwa menanti ibunya
ada jiwa menanti ayahnya
ada jiwa menantikan anaknya

Jiwa kami dan jiwa mereka tidak sama
Kami sedih tetapi tidak akan ada yang lebih sedih dari mereka
Mereka dan kami mungkin bukan sebangsa, seagama
tetapi darah kami sama
merah pekat warnanya

Kasih sayang kami sama
Tuhan, dengan cinta dan rahmatMu
temuikan MH370 segera.
Kami sudah sedia
Kami sudah redha
Kami tahu Kau ada
Kau menentukan segalanya...

Manusia aneh-aneh jiwanya
kalau kamu tidak ada yang baik untuk kamu berkata-kata
sudi kiranya kamu diam sahaja

Manusia aneh-aneh jiwanya
kalau kamu tidak ada yang baik untuk kamu berkata-kata
sudi kiranya tadahkan tanganmu berdoa

Manusia aneh-aneh jiwanya
Kalau kamu tidak ada yang baik untuk kamu berkata-kata
sudi kiranya kamu tutup mata dan telinga.

Manusia aneh-aneh jiwanya
Walau siapa pun mereka, apa bangsa mereka
Kita tetapi mengalirkan darah yang sama
baik kalian diam dan bacalah cuma.

MH370 muncullah kamu segera
kami semua akan bersedia."

And


And

Menanti Kamu MH370
Langit sudah bertukar kelabu,
Kesedihan melanda terpahat di kalbu,
Seluruh dunia menanti beritamu,
Muncullah nanti seperti selalu..
Andai tercalar tinggalkan lah petanda,
Andai terguris tunjukkan lah di mana,
Andai ada tunjukkan lah rupa,
Tidak nanti kami tertanya..
Sudah tertulis janji bersemi,
Lautan biru bertukar merah,
Ya Allah Ya Tuhan kami,
KepadaMu kami berserah.

6 comments:

  1. sedeynya bila baca ni...cuba tak mo berfikir...tp otak asik berfikir je akan keberadaan dorang ni kan

    ReplyDelete
  2. sedeynya bila baca ni...cuba tak mo berfikir...tp otak asik berfikir je akan keberadaan dorang ni kan

    ReplyDelete
  3. sedihkan kala membacanyer.. hanya doa yang mampu akak kirimkan.. moga apa juga yang berlaku akan berakhirlah penantian ini..

    ReplyDelete
  4. Ya Allah..ku mohon mu berikanlah petunjuk kepada mereka utk segera menemui mh370

    ReplyDelete
  5. biar apapun yg berlaku biarlah jwapannya adalah muktamat.. bkn spekulasi mcm skrg ni...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...