Friday, July 18, 2014

:: #MH17 ::

Allahuakbar!!!..

This morning when i woke up to prepared our "sahur", i was shocked when i heard the most shocking news about our MAS aircraft Boeing 777 MH17, has been shot down by Russian authorities and crashed landed at Ukraine..ya Allah ya Allah...berderau darah..

Psl MH370 belum lg settle smp skang dh timbul psl MH17..tgh kesedihan psl GAZA, timbul berita sedih lg yg menimpa negara kite sendri..
;(



senarai nama crews on board..

Allahuakbar!!..
Why Malaysia yg menjadi mangsa peperangan between this 2 countries..
Why!!!..why!!!..
Speechlesssss!!..

Too many speculations..one of the speculations..
wallahualam..hanya Allah s.w.t yg MAHA Mengetahui..

If it's true, if 1 life causes a death of 298 lifes, mmg something yg seriously, seriously xboleh diterima..so cruel!!..ape pun, kite serahkan pada pihak yg berwajib!!..and pihak yg menyebabkan perkara ini harus bertanggungjawab!!!!..

So sad!!..really sad!!..;(

AL-FATIHAH to all our Muslim's brothers and sisters..and my deepest condolences goes to all family members of MH17..

*seriously bile jd mcm nie mmg terkesan betul kat diri kite..coz why??...coz another 11days, kite akan fly..kalau dlm Malaysia mungkin kerisauan tuh xde sangat..tppppp nnttttt..akan melepasi beberapa negara jugak..Ya Allah..KAU lindungilah perjalanan kami nnt..Amin..*

7 comments:

  1. sedih sangat....lagi2 tgk kapal terbang tu terbakar... kita doakan u sekeluarga selamat pergi selamat balik ya...

    ReplyDelete
  2. amin... insyaALLAH sama2 kita doakan perjalanan fasya sefamily nanti
    Al-fatihah buat yg beragama islam.. tkaziah buat yg lain2...
    sama la kita, nureen bgn utk prepair sahur tgk awani d tv sbb en suami tertidoq x tutup tv
    mmg terkejut

    ReplyDelete
  3. AllahuAkbar...
    falsya, co-pilot tu org kg kite...org teluk intan
    kawan kepada adik kite
    sebak rasa... :(
    dugaan buat kita semua
    utk terus berdoa pada Yang Esa
    bukan tika susah je, tp bila senang jugak...
    al fatihah...


    teruskan berdoa falsya...moga perjalanan pegi dan balik dilindungi Allah..sama2 kita doakan...

    ReplyDelete
  4. Kakak rasa bukan kita saja yg sedih tapi seluruh dunia sedih dan mengecam perbuatan keji ini.
    Moga keluarga mereka yg terkorban tabah dan redha.

    Insya-Allah perjalanan Falsya & family selamat. Banyakkan berdoa dari sekarang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedih sgt kan Sya... akak hari ni dok la terkenang kan MH17... mcm tak percaya la pulak...apapun kita sedkahkan Alfatihah buat mereka yang beragama islam....

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...