Wednesday, January 13, 2016

:: Jiran ::

Bile dpt jiran yg selfish, yg suke sidai baju busuk/hapak kat pagar tgh antara umah die ngan umah kite, yg suke gantung kasut2 berderet atas bawah kat pagar tuh jugak, yg suke gantung alas kaki, mmg sudahnye kite tutup tgh2 tuh..

For time being, gantung bidai dulu..nanti2, pacak tembok terus..menyesal time renovated umah dulu xletak tembok siap2..
Dah selamat pasang sabtu lepas..
Nmpk jarang kan..tp xpe la janji terlindung..

Dengan perangai selfish mcm nie, mmg kite xleh nak tolerate..kite bukak gate umah, dieorg boleh tutup gate kite balik..sebab anak beranak amek lesen terbang gamaknye..xreti nak parking kete..padahal kemain luas..kalau tutup tuh reti nak bukak balik xpe..nie biarkan jer..

Kadang somi kite balik umah, saje je la die duk drama sampai hati xbukak kan gate utk die..

Dpn2 tuh kite ckp kuat2 saje nak bg org sebelah dgr..mulut tuh mmg saje je tala kat dpn pintu umah die..

"Malas la i..kang kalau i bukak gate utk u, sudahnye nnt org sebelah nie yg anak beranak xreti parking kete duk tutup gate tuh balik..dh la tutup gate org, kalau pandai bukak balik xpe..nie buat bodoh jer"..

Hangin kite..kalau sekali dua xpe la jugak..nie setiap kali..xsabar nak pasang auto-gate..mmg kalau pasang auto-gate, setiap masa kite akan bukak je gate belah die tuh..time tuh mmg xleh dh derang suke2 hati nak tutup gate org..

10 comments:

  1. susah gk dpt jiran tk reti bahasa camni kn..mujur dh ada bidai tu terlindung la skit

    ReplyDelete
  2. Jiran ni xreti bermasyarakat kot..mcm peghak dok bandar..huhu

    ReplyDelete
  3. Tak payah buat dgn tembok pun boleh Falsya. Rumah yg kakak beli utk anak kakak dan kakak sewakan pun ada masalah itu sebab jiran sebelah suka sidai carpet. Penyewa kakak kurang selesa. Sekarang abang dah pasang dengan archalic yang transparent jadi porch tak gelap. Selesai masalah.. Tutup kanan-kiri. Nanti kalau tembok bimbang kecil hati jadi kalau nampak dia masih boleh senyum-senyum juga kan..

    ReplyDelete
  4. sabar ajelah akak.. dugaan akak dapat jiran cm g2..huhu

    ReplyDelete
  5. melayu ke jiran tu??dia ingat tak pe kot..

    ReplyDelete
  6. Payah jugak dapat jiran macam ni kak.

    ReplyDelete
  7. sabar je la ye byk2..susah gak camtu..tp cantiklah letak bidai tu :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...