Tuesday, May 10, 2016

:: Buai In Da House Y'allssss ::

Buai dh selamat memasukkan diri ke dalam umah kite..hurmmm...kene jugak pakai buai...sebab kalau x mmg kite xleh nak buat keje xleh nak buat ape pun kat umah tuh..anak bujang kite xleh kene letak..pastu mulalah ngamuk2..bile angkat terus senyum..haiyoooo propa sangat la dobot nie..

Ahad lepas gie Manjaku nak beli susu dobot..sekali somi kite tanye nak beli buai ker..ehhh, kite mmg la nak..sebab menyenangkan kite nak wat keje..sebelum nie somi kite xberapa nak bg anak die tido buai sbb nnt kang masalah bile gie jenjalan la ape la..xkan nnt nak naik flight pun kene berangkut buai katenye...ehhhh, berangkut buai???...naik flight???...nak ke mana kite naik flight???..terus somi kite wat xtau jer...smp hati plan sensorang xnak share pun ngan binik...hahahaha..

Tapi tuh la nak buat mcm mana..nak xnak pun kene nak kan la jugak..susah kite mana nak kemas umah, mana nak jaga anak..mana nak masak, mana nak mengelolakana anak..itu adiknye..belum cite kakaknye lagi..tp kakak tuh kire okayh lagi la sebab dh besaukan..
 senyap dobot bile duk dalam tuh..layan perasaan smp terlena..kihkihkih..buai nie mmg utk adik je la..kakak xleh nak baring dlm tuh...mau terbalik buai...kakak kene pakai 4spring..itupun dh melendut dh buai..hehehe..
onyonyonyo..nmpk comel je ketulan2 yg terbonjol2 kat sarung tuh..ahahaha..geram mommy..

Harap2 la dobot macam kakak...senang nak tido even without buai..kalau ngantuk asal boleh je mana tmptnye..tau2 dh tido dh..

10 comments:

  1. Morning...
    eh..akhirnya mommy tewas..kena beli buai ye...
    amboi...nak pegi mana tuh naik flight tu...
    ala..tomey nyer dia tidur dlm buai...

    ReplyDelete
  2. mirza sekarang bila perlu je pakai buai...banyak tido sendiri sekarang ni.tau2 dah lelap...

    ReplyDelete
  3. anak2 akk pun kalau susah2 hubs akk pasang buai..dulu masa time yaya akk siap bg 1 buah akk kat pengasuh sebab nk bg pengasuh senang nak jaga..hehehe

    ReplyDelete
  4. kan..buai ni tgk budak jugak sebenar nyer..ade tu dah ajar la macam mana pun tido bawah tetap lah tak boleh tido letak je dalam buai terus tido..budak pun macam kiter jugak la..ade org boleh tido dimana saja ade orang kene tido tempat dia jek..gitu lah ;)

    ReplyDelete
  5. Tidur di buai memudahkan dan anak pun tidur lama. Tambah lagi sekarang buai dah boleh hayun sendiri kan. Mama siqah ada mengasuh budak, tue yang tahu sikit. Hii

    ReplyDelete
  6. heheh seronokla si kecik dapat berenjut. selesa je. anak I kekecik tidur kena dodoi -_- letak je nangis. satu hal pulak. yg no 2 pulak tdo kena tepuk. aduh. memang tak terfikir beli buai sebab rumah sempit T_T

    ReplyDelete
  7. Anak saya pun dua2 masuk buai kalau nak tidur..tapi tak la selalu..cuma siang je..kalau siang malam tidur buai itu yang jadi masalah nya bila nak jalan2 jauh.

    biasanya kalau jalan jauh kami memang tak bawa biau..cuma bila nak bagi dia tidur,bagi suasana gelap sikit.tarik langsir ke..bagi gelap sikit la macam malam..

    ReplyDelete
  8. Tinggi nya Falsya buai tu..
    Rendahkan sikit takut jatuh akak tengok..

    Budak2 kalau dapat tido buai memang lena..
    tapi bila pergi berjalan yg susah..
    macam anak2 akak dulu2..
    Terpaksa angkut buai kehulu kehilir ..
    Kalau boleh ajar tido katil jer falsya..

    ReplyDelete
  9. Anak-anak kakak dulu semuanya berbuai. Lenalah Falsya kalau masuk buai
    Cuma kakak nasihatkan jgn tinggi-tinggi sangat kain buai dgn lantai.
    Bimbang budak lasak kalau terjatuh. Letak tilam bawah buai - kakak dulu buat macam tu.
    Keliling besi buai letak bantal. Itu style kakak dulu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...