Friday, April 25, 2014

:: ;(((((( ::

Malam semalam kite tgh scroll2 fb..ade la a few of my fb's friend shared post psl kejadian yg jd kat Syria..xsemene2 air mata kite mengalir bile tgk gambo nie,
in fact, bile menaip entry nie pun air mata kite masih lagi mengalir..ya Allah..Allahuakbar..KAU lindungilah anak comel ini ya Allah..semoga anak2 dekat Syria sentiasa dlm lindungan-MU ya Allah...sebelum tido teringat2 lagi..ape nasib anak nie..tgk la mata anak nie..mata die menunjukkan seribu satu perasaan..sayu sedih, sakit dada kite menahan sedih tgk gamba nie...meronta2 hati nie nak tau ape nasib anak yg comel nie..;((((

Dieorg nie xde belas kasihan ke..xde perasaan ker bile tgk muke anak yg kecik mcm nie..xde terdetik ke sifat ke"bapa"an ataupun sifat ke-perikemanusian bile tgk wajah2 anak2 kecil yg sepatutnye dieorg kasih dieorg sayang dieorg belai dieorg peluk cium..anak2 kecik itu tidak berdosa..mereka naif..mereka xtau ape2 pun..Allah Allah Allah..sedih yg teramat sgt kite skang nie..

bersyukur dan sentiasa bersyukur dgn ape yg kite ade..

*masih memikirkan nasib2 anak comel itu dan nasib2 anak2 yg lain kat Syria*

13 comments:

  1. nieyl perasan gambar nie kat fb nieyl..sedih kan...:(

    ReplyDelete
  2. Memang tersentak melihat gambar ini Falsya.
    Budak comel macam ini tak payah acu senapang banyak kalau dilontar pun dah tak bermaya.
    Allahuakbar!!

    ReplyDelete
  3. sedih sgt...doa je mampu kita kirimkan pd mereka. . :(

    ReplyDelete
  4. Sian...bb ni pon x tau apa yg dorang nk buat dkt dia. Imagine kalaulah anak kita kt tpt bb comey no. Ya allah..

    ReplyDelete
  5. alaaaaa tamo3 share gambar ni... nangessss wuwuwuwuuwuuuu

    ReplyDelete
  6. Sedihkan kenaagkan nasib anak anak di syria

    ReplyDelete
  7. Nauzubillah..
    Semoga bb ni selamat...

    ReplyDelete
  8. Allahuakbar, anak kecil yang tak tahu apa-apa diacu senapang kelilingnya...

    ReplyDelete
  9. betul tu Sya... sayu jer tgk penderitaan kanak2 di sana... moga mereka dilindungi Allah hendaknya...:(

    ReplyDelete
  10. Masing2 dah xde perasaan sbb tu blh bunuh org mcm tu je.

    ReplyDelete
  11. moga mereke dilindungi oleh Allah SWT. amin.. sedih gak tgk gambar tu >_<

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...