Monday, February 25, 2013

:: Redha ::


Ya ALLAH, aku redha dengan segala ketentuan-MU..aku terima segala ujian dan dugaan dari-MU..mungkin ini hukuman dr dosa silam ku..aku xkan mengeluh dan aku xkan pernah berputus asa..sebagai hamba-MU, diri yg kerdil ini amat bersyukur dgn segala ujian dan dugaan dari-MU..kerna ku tau KAU masih menyayangiku..

Xkan pernah mulut ini utk berhenti dari terus berdoa dan xkan pernah tangan ini berhenti dari terus menadah tangan kepada-MU Ya ALLAH..aku percaya setiap perkara yg terjadi ade hikmah disebaliknye..dan ape yg terjadi membuatkan aku lebih dekat pada-MU Ya ALLAH..yang mana sebelum ini aku lalai, lalai dan terus lalai utk menunaikan perintah-MU..

Semua yg jadi nie sudah tersurat, dan sekali lagi aku redha..ini semua sudah ketentuan, dan sekali lagi aku redha..ini semua sudah termaktub dlm perjalanan hidupku, dan sekali lagi aku redha..

Terima kasih Ya ALLAH kerana memberiku jodoh yg sgt baik, yg tinggi sifat penyabarnye, yg tinggi sifat penyanyangnye..yg sgt perfect dimataku walaupun dh domok skit..hehehe..dia adalah semangatku utk terus dan terus kuat..dia adalah nyawaku utk teruskan kehidupan dikala diberi ujian dari-MU..

Teringat nana keding punye ayat which for me its soooooo true..

"Mungkin belum ade rezeki ko lagi..tp ko ade rezeki lain,,ko dh ade umah, ko dpt ape ko nak..bukan semua dpt peluang tuh.."..kire ALLAH dh susun baik dh utk kite semua..

Mmg sgt2 betul ape nana keding ckp..rezeki kite lebih kat tmpt lain tp kurang kat tmpt lain..selama nie ape yg kite nak semua kite dpt..just name it..mmg akan dpt..cume cepat atau lambat..mahal atau murah mmg akan ttp dpt..tp ade satu je yg kite nak tp smp skang xdpt2..ttp xpe, akanku usahakan dan ikhtiar utk dptkan ape yg kite nak..smp ke negeri mana pun kite sanggup pergi janji kite "SIHAT" mcm biasa..kembali "SIHAT" utk beri baby yg comel2 dekat mok mok..insyaALLAH kalau diberi rezeki..

Doakan kite utk kembali "SIHAT" seperti sediakala ye u'ollsssss..doakan kite supaya cepat2 "SIHAT" okayh...;))))))))

*As a human being, aku dh maafkan ko...tinggal dosa ko ngan ALLAH..n aku xkan membalas segala perbuatan ko sbb aku serahkan segala2 dekat ALLAH utk membalas...ingat, skang nie ALLAH bayar cash jer..n i do believe in KARMA..*

15 comments:

  1. Insya'Allah...nieyl doakan jugak :)
    byk kan bersabar...berusaha..dan berdoa..:)

    ReplyDelete
  2. betul ..yatie pon da tunggu almost 10 years..tp itu ketentuan dr Illahi..tabah dan redho je..selain tu kita usaha selagi bole dan mampu..mungkin ada sebab kenapa kita blom punya zuriat..

    ReplyDelete
  3. amin, akak doakan jugak...
    jangan sesedih la...enjoy your life

    ReplyDelete
  4. amin...mudahan rezeki tue akan muncul juga....

    ReplyDelete
  5. amin..
    moga falsya diberi kesihatan yang baik..

    ReplyDelete
  6. aminnn
    insyaallah dikk
    bila dpt teman yg tinggi sifat sabarnya dalah yg terbaik buat kita
    bukan mudah nak cari teman yg sebegitu , insyaallah allah maha mengetahui apa yg terbaik buat hambanya ..

    akak macam sya juga , akan kuat bila selalu berdoa , sesungguhnya dugaan setiap manusia itu tidak akan pernah sama .. sam2 kita doa agar kita lebih kuat dari hari ke hari ! .. aminnnnnnnnnn

    ReplyDelete
  7. mudah - mudah ko kuat
    btw
    takde istilah karma dalam Islam
    karam ada dalam hindu

    As a muslim it is kifarah
    * balasan Allah di dunia akibat dosa yang dilakukan oleh seorang hambanya, juga ujian-ujian Allah itu boleh berlaku, yang mungkin melibatkan kematian orang yang dikasihi, kehilangan harta benda ataupun penyakit, tidak kira sama ada penyakit tersebut berlaku dalam tempoh masa yang lama ataupun sekejap bergantung kepada ketentuan (qada’) Ilahi atau buat selama-lamanya sehingga mati. Selagi ketentuan (qada’) bagi sakit itu belum menepati qada’ Allah, maka sakit (kifarah) tadi tidak akan sembuh biarpun pelbagai usaha dilakukan oleh manusia jelas di.sini membuktikan bahawa ada di antara penyakit itu akan sembuh dengan sendiri biarpun tanpa usaha manusia untuk mendapatkan kesembuhan ataupun tidak akan sembuh biarpun banyak usaha untuk menyembuhkannya telah dilakukan.

    be strong and Allah mendengar doa2 orang teraniaya dan sabar.
    take care.


    ReplyDelete
  8. in sha allah... doa org yg teraniaya didgr oleh Allah SWT...=)

    ReplyDelete
  9. sue doakan yang terbaik buat kawan sue sowang ni...insyallah di permudahkan

    ReplyDelete
  10. In Shaa Allah Falsya..akak doakan agar cepat-cepat timang baby

    ReplyDelete
  11. In shaa Allah, Falsya.. Betul ckp Nana Aflianaz, rezeki tu sentiase ade tuk kite... Xdpt yg itu, tp dpt rezeki lain...

    ReplyDelete
  12. insyallah.ada tu nanti ...betul kata Nana keding tu, Allah tu Maha Adil, sabar ek..kami doakan yg terbaik untuk Falsya..amin!!

    ReplyDelete
  13. In Shaa Allah sya...ada rezeki tu kena sabar banyak2 yer

    ReplyDelete
  14. be strong sis.inshaAllah, tak lama lagi. Everything happens for a reason. Ada hikmah ni :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...