Wednesday, March 25, 2015

:: Penunggu Setia ::

Jangan xtau u'olls..i'olls ade penunggu setia kat kaki tangga bawah hokeyh..
ini la penunggu setia tuh..hahahaha...
kite naik sebab nak mandi..nmpk je kite naik, dh start dh "lagu" die..
nak mandi pun xkeruan..
mandi dua tiga minit je janji dpt gosok gigi, sabun badan, cuci muke..
rambut cuci asal boleh..
kadang2 kite sabun, cuci muke shampoo rambut 
sekali gus pastu bilas semua sekali harung..
time is gold okayh..
wakakakaka..
sbb ape??..sbb dari toilet atas boleh dgr sore mek menjerit nangis..
as always..turun2 mmg akan nmpk mek nie..sgt penunggu setia mommy..hahaha..
selagi xnmpk kite, selagi kite xturun dr tangga, 
selagi tuh la mek jadi penunggu setia kat bawah nie..
tp opkos la dgn linangan air mata..
agaknye lg marah sbb dh xleh nak panjat tangga naik atas kut..
kihkihkih..
lps turun tuh, ade la dekat 10-15 minit nak kene pujuk..
daddy mek ade pun xmembantu/xjalan..

Sama la kekdahnye kalau kite nak masak, nak gie toilet pun xleh..ehh, wat ape pun xleh la..time solat tuh alhamdulillah la okayh skit..tp mencabar tuh ttp ade la..ooo, nak amek wudhu lg mencabar sbb kite kene berlumba ngan mek..memula nangis carik kite smp ke toilet..dgr bunyik air terus senyap pastu menggelupur dtg kat pili air sbb nak main air..ahahahha..

Kite x spoiled kan si mek tau..and kite pun xnk mek jd spoiled brat..konon asyik nak ikuttttt je peel si mek nie..n ya, kite xkisah dgn ape yg org nak ckp..sbb lain anak lain peelnye..hanya mak je yg tau perangai anak sendri..plus, xde ape yg kite perlu explain kat sini..cukup la yg mana dh kenal mek, yg dh penah jumpa mek, and yg paling penting, yg dh penah dgr or tgk mek ngamuk, menjerit, menangis mcm mana..hanya org2 itu je yg paham..

video
ape yg u'olls dgr tuh hanyalah 20% jer..cer bayangkan kalau 100% mcm mana..
renung2kanlah..ehhh, xde kene mengena..tetibe je..
ahahahahaha..

9 comments:

  1. mmg penunggu setia tu....menunggu dengan setia di sisi tangga

    ReplyDelete
  2. hihihi comey nya penunggu setia tangga ni :)

    ReplyDelete
  3. Alahai nyaring punya pitching kalah Jacklin Victor sayang oiii...
    Kesianlah Falsya kalau macam tu. Sebaiknya jgn tinggalkan di bawah.
    Bawa naik masuk bilik dgn daddy. Tak sampai hati pulak...

    ReplyDelete
  4. Assalam sya,
    samala dengan si fayyadh
    ni dah besor baru okey sket tau2
    tapi si fayyadh lagi teruk kot
    mek nak melekat ngan uols ja kan3
    si fayyadh ni sapu semua tau
    nampak sangat tamak
    opah, ibu n ayah
    semua kena duduk ngadap moka dia jaaaaaaaaaa
    tak leh pi dapor
    tak leh pi toilet
    tak leh pi mana2 laaaaa
    nak pi mana pun kena bawak dia :P
    MOTIP sangat kan3

    ReplyDelete
  5. Comelnya penunggu setia tu.

    Tapi memang betul lah, nak mandi puas² kena tunggu en somi ada. Kalau berdua dengan anak memang mandi sepantas kilat.

    ReplyDelete
  6. alahai siannya mek.. saya kalau nk mndi skrg ni kalau si kecik jaga.kena letak dalam walker dia.. pastu pintu buka sikit sampai main cak cak dgn dia..
    nk mndi lelama kna tunggu ayhnya ada.

    sikit hari lagi tak tau la maCm mana pulak..

    ReplyDelete
  7. Mmg kdg2 nk psg tgga kalau si kecik dh dpt kaki. Tp smp dh master ngn phd trn naik tgga pn xde psg2 jgk. Adoiii la..

    ReplyDelete
  8. When the child attach to her mommy...macam tu la Dania.. bygkan akak tinggalkan dia cari rezki kat kl ni..mula2 dulu tido berlinang air mata...mmg sedih sgt2....haih..x leh ingat la...itupun ada yg ckp akak xde hati perut sbb tinggalkan anak ngan mak abah kat kg...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...