Thursday, March 26, 2015

:: Sendri Carik Pasal, Sendri Hadap! ::

Ahad lepas mak kite ajak makan umah..

"ahad gie mana dik?..kalau xgie memana dtg la umah..
mak masak ikan patin tempoyak"

Perghhhhh!!!..gile xnak dtg..haruslah dtg..like i said..kalau mak kite kate "mak masak telur dadar" pun dh boleh wat kite terliur..hahahaha..ehhh, sebenarnye telur dadar mmg feveret kite la..makan ngan nasi panas2 pastu letak kicap..fuhhhh!!..ngeeeee..tp kite xberapa berkenan telur dadar yg dh letak cili boh..kalau gitu mmg kite xde la nak makan pelahap sgt..mcm mak kite masak mmg plain jer..takat letak bawang ngan cili besau..itu pun dh cukup wat hilang focus..hehe..
perfect combo..nak2 lak ade ikan masin terubuk lak kat situ..slurppppp!!..
lawan pulak ngan sambal tempoyak..
aduhaiii!!!..
sup ayam tuh utk org2 yg xmakan gulai tempoyak..
hehe..
tgh2 pose nie saje wat hal duk tayang lauk pauk lak dh..
padan muke pastu sendri terliur..demmmm..
sendri carik masalah kan..
haaaaaa, hadappp!!..
muahahaha..

14 comments:

  1. perghhhh falsya sedapnya sup tu. huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. Singgah pagi..
    amboi...klu nieyl mak call ckp goreng telur pun..nieyl mmg dah sampai depan pintu umah mak dah..hihi...

    ReplyDelete
  3. lprrr tgk menu tu...dh la tk bfast sbb nk dgr EL kt hotfm haha

    ReplyDelete
  4. mmg combo yg best ni...makan panas2...tambah kicap sikit..alamak....malatop ni

    ReplyDelete
  5. Kalau dah nama mak bila masak mesti ingat anak. Apa lagi tahu yg nak dimasak feveret anak dia.
    Sup tu utk Qisya - nenek mana lupa buah hati pengarang jantung yg satu.

    ReplyDelete
  6. sodappp aihhh...terluir akak tgk menu mak sya masak ni....:)

    ReplyDelete
  7. Hamboi.sedapnya.eksyen ek.mentang2 mak dia masak..

    ReplyDelete
  8. alahai semuanya dap dap belaka.syiok la ddk dkt dgn mak

    sya,
    serius mek jadi mcm tu.seriau + takut pulak saya.
    ye la nak dihalang kena tapis juga ye la tkt tsalah balas kang ada pulak kecik hti kan.tapi dh itu anak kita kan. tolong paham dah la kan.

    tgk bila jd mcm tu x kisah pulakkan.
    mak pak juga yg pening kepala..

    smga diberi kekuatan.
    sblm sampai waktunya..

    mek start diberi makanan yg ada garam n gula since umo berapa ye ?

    ReplyDelete
  9. Mkn x hingat ye. Biasa buat telur dadar mmg plain je. X ltk apa2 pn even secubit garam pn xde. Nnt bdk2 ni x mkn. Luckily de father bkn picky eater. Mkn je apa yg ada.

    ReplyDelete
  10. telan air liur tengok. sedaaapnyaaa :D

    ReplyDelete
  11. Assalam sya,
    sapa tak makan masak tempoyak?????????????
    he3
    iols ni masak tempoyak sukaaaaaaaa
    sambal tempoyak sangat sukaaaaaaaaaaa
    durian sajork yang tak suka :P

    ReplyDelete
  12. Oh tidakkkkkkk...falsya entry ni mmg kejam....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...