Wednesday, August 6, 2014

:: Bulu Bulu Dan Ayam ::

Kite skang dh tau bende ape yg qisya takut..qisya takuttttttttt,
Kapet bulu bulu..heheheheh..

Kapet bulu bulu tuh kite baru beli kat ikea..kite punye intention nak beli kapet tuh pun sbb nak letak kat tmpt yg qisya suke menjilat lantai tuh..kat betul2 sebelah kapet yg sedia ade dpn tv..

Bile letak kapet kat situ mmg sgt berkesan hokeyh sbb qisya xkan dtg dekat pun..kalau dtg dekat pun ujung2 je..kirenye nak melintas ke seberang kapet pun pikir byk kali..kalau sebelum kapet tuh ade, mmg smp ke pintu, smp ke dapur die menjelajah..huahuahua..

Bukan kite nak halang pergerakan die..kadang kite kat dapur xperasan die dh ke mana2..pastu menjilat lantai jeee..n plus kite xtau pun yg mek tembun takut kapet bulu bulu..hehehe..

Kalau mek tembun degil gak nak menyeberang kapet bulu bulu tuh, die akan amek side ujung2 kapet..hahahahah..pjg betul akal utk baby umur 9bulan..sbb kalau ujung2 kapet, jarak nak ke lantai mmg pendek la..kihkihkih..
Nmpk x die mengensot ke ujung kapet..tp kan kite rase cute gile kan, smbl2 nak menyeberang kapet tuh kan smbl nangis sbb geli..comel gile..siap ngan muke2..hehehe..

Kite xkeje arinie sbb qisya xsihat..badan die panas balik..n kite baru perasan ade bintik2 kat badan die..
Owh nooooooooo..adakah??!!!!..adakah ayam telah membintikkan badan qisya??!!!..huwaaaaaa..sobssss..ape kite nk buat nie?!!..

10 comments:

  1. woohoooo.... adakah??

    selamat bercuti! hehehe

    ReplyDelete
  2. Confirmkan dulu ke doctor.
    Atau mungkin allergic sebab baru balik dari tempat sejuk, M'sia pulak kan panas..

    ReplyDelete
  3. adakah..tak tahu....tapi takut mezzil gak..try la..mizzel ni macam ruam panas la...try la g klinik tanya kan

    ReplyDelete
  4. hehe...geli ke takut tu qisya.... anak akak pun penggeli juga.... geli ngan bulu dan pasir...

    sian qisya siap belok jauh dari karpet tuh....hahaa...lawak pulak....

    ReplyDelete
  5. bawak jumpa doc
    kan takut melarat n gatal2

    ReplyDelete
  6. btul tu..check ngan doc dulu..risonya ruam panas..sbb bila budak demam, dia nak kluarkan panas dalam tu..
    tp klu ayam, huhu..bertabah la..

    cute la budak ni..banyak akal ek..letak karpet pun pandai pusing

    ReplyDelete
  7. kes naya ni sya..tak pepeasal qisya tersekat..hahahaa..
    ruam ke ape tu sya?? kalo ciken pop berair..

    ReplyDelete
  8. perubahan cuaca agaknya.. kena tanya doctor baru tahu... mujur mek tu x meragam sgt gatal²... cian dia kena kepung dengan karpet bulu

    ReplyDelete
  9. dot bygkan muke qisya yg menahan kegelian

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...