Monday, August 18, 2014

:: Cempedak Yang Yummehlicous! ::

Cempedak, manggis, pulasan, tampoi, ehhh, byk la buah2 kampung yg jd feveret kite..manggis ngan durian, mmg durian kalah..kite akan hadap manggis smp muntah..cempedak ngan nangka mmg cempedak la yg kite akan hadap smp muntah..lately nie byk gile blog kite baca duk cite pasal buah cempedak nie..adehhhh..mmg mengundang betul tau..kalau x ngandung pun boleh ngidam kalau baca pasal buah cempedak nie..

Last week ari Jumaat tetibe jiran belakang umah dgn baik hati bagi kite buah cempedak..2 bijik..ya Allah, mcm tau2 je kite mmg nak beli cempedak..tp kite nak tunggu ari sabtu sbb ari sabtu ade pasar malam..alih2 jumaat mlm tuh jiran dh bg..terima kasih jiran..terima kasih..hehehe..
sabtu pagi tuh bgn tido, belum turun tangga lg dh semerbak harum bau cempedak..tuh belum turun lg..dah turun, dapur smp ke hall smp la ke atas bau cempedak..kecur terus air liur..plannye nak goreng sabtu pg tp mak mok mok dh duk ngajak lak mok mok gie open house kawan die..hurmmm, dh mok mok ajak, kite sebagai isteri ikut je le..ikutkan hati mmg malas..sbb gie open house yg keramaian org nie kite xsuke..semak!..

So dlm kul 4lebih dh smp umah..bgsssss..lg awal lg kite suke..huahuahuahua..tp kalau kami kuau bertiga je anak beranak xsuke balik awal..ade je tmpt dlm kepala nie nak ditujunye..bahahaha..

So ptg tuh dlm kul 6 lebih kite ckp la nak goreng cempedak..mok mok berdrama,
somi "bestnyeeeee makan cempedak, minum nescafe 
pada hari sabtu bertemankan isteri dan anak tercinta smbl tgk bola..owh indahnyeeeee"..
aiikkkkkk bolaaaaaa???..cissss..hahahaha..

pestime u'olls, i'olls goreng cempedak..
 beberapa ulas dh selamat dh masuk perut..makan gitu saje pun dh sedapppp..manissssss..
serious sedap..ehhh puji diri sendri ke..bahahah..tp mmg serious sedap..buah manis, tepung ranggup, plus y penting tepung xserap minyak..mmg marvelous..superb..yummehlicious..hehehe..

Nak lagi cempedak nak lagi cempedak..xde jiran nak bg lagi ke buah cempedak..ehhh, kihkihkih..

6 comments:

  1. Akak memang suka cempedak goreng Falsya.. kalau makan mentah pun jadikkk :D

    ReplyDelete
  2. sedap nyer...nieyl hantu cempedak jugak..
    Tapi sejak2 nie x berani la nak makan sbb angin..
    nanti pengsann..huhu

    ReplyDelete
  3. tengh musim ni baik pulun makan..
    akk dah puas dah membedal masa bulan pose hari tuh

    ReplyDelete
  4. wahhhh..teringinnye cucur cempedak goreng....

    ReplyDelete
  5. goreng cempedak gugurl guna tepung pe ek..tepung gandum jer kan..kita tak pernah goreng cempedak.makan je pandai.lalalala

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...