Friday, July 13, 2012

:: BERSYUKUR ::

Masihkah kita mengeluh setelah melihat gambar mereka?


Jika Anda merasa selalu hidup dalam tekanan, 

cuba lihatlah mereka..


Jika Anda merasa pekerjaan anda sangatlah berat,
bagaimana dengan dia?
  

Bila Anda merasa gaji anda  sedikit, 
bagaimana dengan anak yang malang ini??


Jika Anda merasa belajar adalah satu bebanan,
 contohilah semangat dia..


Jika Anda hampir merasa berputus asa,
 ingatlah orang ini?

  
Pantaskah kita mengeluh tentang makanan,
 disaat dia sedang membayangkan memakan 'happy meal' ?


Jika Anda merasa hidup anda sangat menderita, 
apakah anda juga merasakan penderitaan seperti orang ini?


Jika Anda merasa hidup Anda tidak adil, bagaimana dengan dia??


Di saat anak kita bermanja dan di sayang, 
mereka pula terpaksa mencari sesuap nasi..


Tidakah kita merasa bersalah kerana kita  selalu tidak
 mendengar bahkan melawan  cakap ibu kita?


Masihkah kita di anggap PAHLAWAN di negara
kita sendiri






Tanyalah ke dalam diri kita sendiri, dibandingkan dengan mereka, seberapa beruntungkah diri kita sebenarnya?

Tetapi kenapa kita selalu mengeluh akan masalah-masalah “kecil” yang menimpa hidup kita?

Di saat kita dihadapi oleh berbagai rintangan dalam hidup, ingat, kita tidak pernah kurang rezeki untuk tetap bersyukur..

Bukankah bersyukur merupakan cara paling mudah untuk mengecapi kebahagiaan?

Cuba kita renung dan fikirkan ,betapa beruntungnya hidup kita.....

23 comments:

  1. falsyaaa....!!!!!!!!
    kite insaaaffffff!!!! huhuhuh
    sedeynye...
    tgk balik pd diri sendrik
    rasenye lagi banyak kekurangan berbanding mereka2 itu, huhu!
    -kurang bersyukur-
    insaf

    ReplyDelete
  2. hampir nak menitik air mata. :'(

    we can be so ungrateful sometimes. thanks untuk peringatan.

    ReplyDelete
  3. Betul babe..
    Kita kena bersyukur..
    Bukan mudah nak bersyukur..
    Itulah dia manusia kan..
    Babe, TC yer..
    Kim salam rindu kat DIL aku tu..
    Kata kat dia..
    Aqil dah ada Afiqah si rambut kerinting..
    Muahahahhahahhaha!! ;p
    Happy weekend dear..

    ReplyDelete
  4. Besrsyukur dengan rezeki yg ada sekarang ni...

    ReplyDelete
  5. @Nad @ MamaZN kite pun sedih je bile baca bende nie..
    byk kelebihan kite kalau nak dicomparedkan ngan kekurangan dieorg.

    ReplyDelete
  6. @Hasrina me tooo...sedihkan..;(

    no problemmm..sharing is caring..;D

    ReplyDelete
  7. @Salina@IbuAqil kan babe!!..frust nonggeng la diah nnt bf dh ade pengganti..hahhaa..
    take care gak babe!!..;D

    ReplyDelete
  8. uhuhuhu dikkkkkkkkkkkkk

    x sanggup tgkkkkk

    terutama budak2 tuuuuuuuuuuuu
    huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  9. @ieda sedihkan ka..rase bersyukur sgt ngan kehidupan skang nie..

    ReplyDelete
  10. ya allah aku bersyukur dengan nikmat yang kau berikan kepadaku ..aminnnnnnnnnnn


    huhuhuhuhu falsya ..kita dah nangis nie....mai le pujuk...

    ReplyDelete
  11. @cik Jue Aka Ibu Farisyah sedihkan jue..

    nangis ker?..kalau tgk org nangis lg la kite nangis..uwaaaa..

    ReplyDelete
  12. erkk...betul ke blog pahsa ni...lalala...

    hurmm...insap...tak salah kita saling ingat dan mengingati kan

    ReplyDelete
  13. @♥cikmOt♥ hahaahaha..putrajaya kakak duduk area mana..cewahhhh..tetibe nak gie serbu.serbu nak bersalaman jer...wakakakaka..

    kan kakak..arinie kan ari jumaat..ari tuh ingat-mengingati..kuikuikui..

    ReplyDelete
  14. bersyukur apa yg dikurniakn so jgn membazir n saling tolong menolong tu penting...

    ReplyDelete
  15. sedeynyer...sepatutnyer kiter beruntung N ada rasa bersyukur dengan apa yang ada di depan mata kiter

    ReplyDelete
  16. Gegurl!!! sedih pulak entry gegurl nie...Insaf kejap dan terus merenung jauh huhuhu...Duduk kat Malaysia memang bertuah...

    ReplyDelete
  17. kte kena sentiasa bersyukur nie..sbb ada org yg lebih susah dr kte nie..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...