Monday, April 6, 2015

:: Alangkah Bahagianya Jika ...... ::

Alangkah bahagianya jikaaaaaaaaaa setiap pagi, setiap hari, bgn tido nmpk muka anak..n tgk senyuman anak di pagi hariii...mmg tersgtlah bahagianya..blooming sgt hatiii.. impian semua mak2 kut nak gitu...tp nak wat camno, keadaan xmengizinkan..ekonomi negara yg melampau2 dan membebankan yg membuatkan para isteri dan para ibu terpaksa bekerja utk menolong suami..sobss..

Tp kite dh ckp dh ngan somi kite.."kalau anak 2 3 n dh beso2 nak bersekolah bagai, i nak benti keje..ngan semua bende nak naik, duit bas sekolah, duit nak transit anak bagai n segala mcm duit nak kene kuar, baik la u bayau i..lg puas hati sbb i sendri yg mengelolakan anak"..gerammmm..lg 6-7 tahun tah mcm mana la ekonomi negara..skang pun dh mcm hape..
 hanyonyonyonyo...time nie kite bg salam kat mek..
mmg pepagi kite kalau nak kejut mek mmg akan bg salam..
tuh yg muke ale tenyum tenyummmmm tuh..ngeee..

Kalau sabtu ngan ahad, kite mmg akan lambat turun dr bilik..bgn dh pagi dh tp kite terpaksa golek2 atas katil..battery kadang smp tinggal 30% dr 100% sbb duk meng-online je..ye la nak buat apo laie..nak bergerak xleh..sbb mek nie kalau tido mesti akan ngendeng kat kite..n die akan pegang kite..pastu merayap2 atas badan kite..tido atas perut la ape la..raba2 usap2 tgn la..kite biaukan je..ye la, sabtu ngan ahad je la pun boleh gitu..so kasik chan ke mek..hehehe..
 cair hati mommy mek oiii..
 ssh nau nak bukak mata..hahaha..tuh tgh belakon2 ke tuh..
wat2 mcm pikir nyeah..aahahahhaa..
 kaberline nak senyum lettew..
 time nie kite nyanyi lagu assalamualaikum by faizal tahir..
sengih2 mek..
 selagi xbgn selagi tuh la kite duk nyanyi..hahahahaha..
 ngekek2 mek gelak bile kite nyanyi..kihkihkih..
sudahnye opkos la bgn..dh turun bawah, 
sambung lak tido kat bawah..haiyooooo..
kihkihkih..;D

13 comments:

  1. tu la impian smua ibu..kalo bole nk ngadap ank je 24jam kn..tp apakn daya kena kj tmbh pendapatan..qisya sengih time tdo hehe

    ReplyDelete
  2. comellll! tu tido betul2 then mimpi apa2 ke, saje2 kaco mommy sbb nak dengo suara mommy nyanyi? hehe

    ReplyDelete
  3. Tak marah tak apa sebab sebenarnya dah puas tidur cuma sayang nak celikkan mata
    Itu yg senyum dalam pejam:) Cerdik betul!

    ReplyDelete
  4. Mek mmg comel..
    Akk pun terpk kalaula akk xkeje..uhuk..
    Nasibla keje akk msh lg tiap2 hr blh ngadap anak..sebab sek sekali..hehehhe

    ReplyDelete
  5. mmg seronok tgk muka anak tidoq kan...sweet sgt

    ReplyDelete
  6. eiiiii comelnyaa mek ni. hahahahha. mek geli hati dengar mummy nyanyi. haha

    ReplyDelete
  7. kalau cerita pasl duit entah bila leh settle. org kata, bnyk mana pun x ckup. berhantu.
    aku cuma doa, semoga rezeki kit aberkat..sikit banyak tak kisah..

    ReplyDelete
  8. letih kije..letih handle anak..
    beselah beb..
    ko tnya nana..
    acu cer mcmana nak handle mia..
    yg adikd ia lagi..
    tak menang tangan..
    aku, kalau dek sbb hutang byk ..mmg la aku benti kije awal.
    concentrate pada anak2.
    nak2 aqil ade minor dyslexia..
    haih..
    tapi takpe..
    Allah bgi apepun pada kita, sesuai denagn kekuatan kita..

    yang penting, usaha, ikhtihar dan tawakal..
    selagi belum putusnya nyawa ni..
    penuhkan hidup kita dgn amal ibadat
    bkn je atas tikar sejadah tapi dalam kehidupan kita..

    all the best ye geng terbiau..

    ahahaha

    ReplyDelete
  9. Assalam sya,
    kaaaaaaaaaaaaaannnnn
    nak benti koje gaaaaaaaaakkk
    sob3

    ReplyDelete
  10. betul la sya mmg seronok x terkata tau

    alahai, mek.. ciksu yg tgk ni pon gerammm tau..
    nape x rakam.. so sweet..

    tabah j la kan dgn ekonomi skrg.
    menangis dlm kelambu j la.. :’(

    ReplyDelete
  11. Alololooooo comelyer mek senyum simpul gitu..
    Manis sagat...

    Gerammmmm :)

    ReplyDelete
  12. Sebak hati akak baca..how I wish I could see dania's face every morning...huwaaaaaa nak buat cam mana ni...akak keja

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...