Friday, October 24, 2014

:: Pasal Air Pun Nak Kecoh Ker? ::

Tahnye..pasal air pun nak kecoh..relax je sudah...ngeeeee..

Kite suke air kelapa..nak2 pulop kalau minum air kelapa tepi laut dgn angin sepoi2 bahasa smbl bersantai2..wahhhhh..nyamannyeeeee!!!!..miss that moment..hurmmmm..mok mok jom gie pulauuuuuu..dh lama xgie!!!..kalau kite kate gitu kan mesti mok mok akan jawab,

lakik, "lahhh, kan arituh dah gie dh pulau..kan baru je pegi pulau pinang itu hari"..

Urgghh!!..percaya laaa u'ollss mesti mok mok akan kate gitu..knowing him..

Sbb tuh bile time preggy dulu, after 6months kite xde masalah nak kerap minum air kelapa..setiap hari pun boleh..minum air kelapa kosong pun boleh je..ke sbb minum air kelapa kulit qisya mcm jd moist2 gituw..hehehe..

Kite kan bile beli groceries kan mmg every alley kiteorg lalu accept for junk food area la..healthy living okayh..healthy living..kihkihkih.. 

So bile lalu kat tmpt minuman kan..hishh mmg my feveret..kite suke..beli Bliss beli yogurtttttt wat stock..nyum nyum..pastu ternmpk lak air kelapa dlm kotak brand Tropicana..selalu la bile lalu kite mcm, "sedap ke air kelapa nie"..sbb kite selalu tgk ramai yg gak la yg membeli..so itu hari beli groceries, kite ckp la ngan mok mok,

binik, "domok, sedap ke air nie?"..
lakik, "ntah..nak rase amek la satu dulu..kalau sedap boleh beli lagi..setiap kali lalu setiap kali tanye..mcm la i penah rase"..
binik, "hahahaha..okayh"..

Pernah ke kite menolak..wakakakakka..
 mlm td baru berkesempatan nak try..sedap jugak la..tp mcm a bit confusing la taste die..sbb mcm air kelapa pun ade, mcm air tebu pun ade..so kalau korang nak minum tebu campur kelapa boleh la try..ngeh ngeh ngeh..
 yakult, yakult..kihkihkih...sedap woiiiii..tp xleh minum 5 botol tuh sekali hadap..minimum 2 botol je sehari..ataupun sehari sekali..sbb dulu ade org jual yakult nie kat opis lama..so bile beli tuh duk la tanye mcm mana minum...so bile amoi tuh duk explained baru kite mcm oooooo, xleh minum byk2 ghopenye..kihkihkih...sbb kite nie jenis bangsa boleh hadap 5 botol yakult nie sekali hadap..ahahahhaha..
aiikkkk..kate nak start healthy living..tp apokah ini..apokahhhhh???...ini tidak bagus ini..tidak bagus air ini..

Air nie beli wat stock..kalau tetamu dtg boleh bg air nie..tetamu gumuk xpe jgn tuan rumah gumuk sbb minum air gula bebyk..wakakakakakaka..larikkkkk!!!..

6 comments:

  1. sama la kita.. selalu tengok je air tu sbb dok terpikir sedap ke idak..
    x penah beli pun.. asal nak beli je, mesti ati ni dok berkata-kata 'sila dapatkan yg fresh'..

    ReplyDelete
  2. senang dah asa stok air bergas tu untuk tetamu...tapi kalau akak buat stok belum sempat ke tetamu dah dihabiskan oleh anak-anak.

    ReplyDelete
  3. air kelapa kalo bukan fresh dari buah kelapa memang sikit pelik la sya..cannot feel gitu biler minum..hahahaa..memang akan rasa lain..

    ReplyDelete
  4. Tak pernah try air kelapa tu.

    Wah...byk tu stok air gas ☺

    ReplyDelete
  5. Negara kita ni apa jenis air pun ada kan. Cuma kadang bila dah rasa macam eh... kenapa tak sama macam yg betul-betul. Itu yg air kelapa rasa macam air tebu+ air kelapa. Perisa sebenarnyakan... Tapi nak dpt yg kelapa sebiji bergolek bukan senang. So minum ajelah...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...