Friday, October 17, 2014

:: Penyakit Hati ::

Well Said UKE..
"JANGAN RASE DIRI KITE BAIK SANGAT,
ORANG LAIN JAHAT"..
(THAT'S THE WORDS)..

buat baik kene kutuk/ngumpat/ngata, buat jahat apatah lagi..
baiklah kite jauhkan diri dari makhluk gini (xkisah la ko tuh sape)..
sekali ngan qisya kite nak jauhkan dari makhluk mcm nie (xkisah la ko tuh sape)..
sbb makhluk mcm nie penuh dgn penyakit hati..

Xpe la..
bersabar selagi boleh..
masih bersabar walaupun dh ilang sabar itu hari..

*ape yg jadi itu hari mmg disengajakan..DISENGAJAKAN..mmg utk tatapan mata ko utk membaca..cume xtau la pulak smp ter-tag-ed..wakakaka*
*semoga kite dijauhkan dr penyakit hati ini*

Kite dh xheran dh kalau kene kecam ngan sape2 pun..
sbb kite je tau ape sebenarnye yg betul2 jadi, yg sape2 tuh xtau ape sebenarnye yg jadi..
sbb hanya dgr sebelah pihak..

janji kite ade SUAMI yg memahami..
Alhamdulillah..
janji kite ade SUAMI yg berfikiran rasional..
Alhamdulillah..
janji kite ade SUAMI yg xpernah salahkan kite sbb die pun paham..
Alhamdulillah..
Selebihnye, kite serahkan pada Allah s.w.t sbb hanya DIA yg MAHA MENGETAHUI..
betul3..sabar sabar dan sabar..bile dh beberapa kali bersabar, bile sabar dh hilang, bile letih dh nak hadap perangai mahkluk gitu, maka wujudlah hilang sabar..

Xpe la sya..jauhkan je la diri ko dr makhluk gitu..

7 comments:

  1. sama2 perbaiki diri, kita tak semestinya mulia, tetapi belajar utk menjadi seorang yang berjiwa sederhana

    ReplyDelete
  2. Hmmm... sabar dik, sabar...
    Hidup kita dilingkungi berbagai ragam manusia
    Jalani hidup dgn sebaiknya. Tinggalkan mana yg tak betul
    Moga satu hari dia sedar yg mana betul dan salah..

    ReplyDelete
  3. sya marah lagi ni nadanya..
    sabar yer sya..jangan dipikir sangat..

    ReplyDelete
  4. Itulah manusia...
    tipu la klu kita kate tak pernah ada ckit perasaan cmtu kan..
    Tapi kita hanya manusia yg lemah...jdi,sentiasa la kita bertaubat dan muhasabah diri..
    Sebab kita tahu kita tidak sempurna...
    Sabar yea kakak syg..thanks share ilmu yg sgt berguna tok dijadikan pedoman..:)

    ReplyDelete
  5. Mekasih atas perkongsian. aku suka quote yang last sekali nih. Sebab kena dgn apa yg aku sedang lalui. Sabar adalah kuncinya.

    ReplyDelete
  6. terima kasih atas peringatan ni dik..

    ReplyDelete
  7. Thanks di atas perkongsian dear...kadang2 kita kena tgok diri kita sendiri..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...