Wednesday, September 5, 2012

:: Empeng ::

U'olls tau x empeng tuh..rasenye kalau belah2 Pahang or Kedah tau la empeng nie ape..kalau x silap empeng nie dr beras..mak cite dulu2 mak wat sendri je empeng nie..

Kan last weekend gegurl balik Temerloh..so pagi ahad tuh gie la Pekan Sari..kalau sape org Temerloh xtau Pekan Sari tuh xtau lah..hahahha..ingat nak crk kopi..kopi kat situ sedap i tell u..coffee beans tuh mmg dieorg grind kat situ tau..bau kopi tuh mmg wangi gile..kalau dh minum lg la kan..sedapppssss..pastu beli jeruk maman ngan rebung..feveret gegurl tuh..

Mak beli empeng tuh semata2 nak bg menantu die yg mok mok tuh rase sbb mok mok xpenah rase before nie..siap beli ikan salai lagi nak wat gulai..itu pun mok mok 1st time makan..baru semlm makan..mak masak..sedappppp!!!...gambo xde sbb khusyuk makan..heheh..mahal rupenye ikan salai nie kan..selalu bedal je kalau mak masak..300gram 27hengget katenye..tp mmg worth of money!..

Semalam jugak la mak wat empeng tuh sbb nak bg mok mok rase..mak gaul ngan kelapa yg dh diparut, letak gule melaka, pastu letak garam skit, then gaul..serious sedap..mok mok siap bertambah..sedap mmg sedap tp lotih gak la mulut nak ngunyah..kene plak bile makan tuh tgh ujan lebat..bilas plak ngan kopi panas..perghhh!!!..heaven!!...

U'olls penah makan empeng nie x?..SYANA, aku tau ko xpenah..nnt la kalau aku balik Temerloh lg aku belikan utk ko..tp nnt gaul2 tuh ko gaul sendri nyeah sbb aku pun idok ler reti...hehehe..

23 comments:

  1. Penah dengaq tapi tak sure penah makan ke tak :)

    ReplyDelete
  2. nnt part gaul aku salin step dr ko ek
    hehee
    aku bayangkan emping jagung
    tu da mcm cornflakes plak kan

    ReplyDelete
  3. Rasenye pernah mkn lama dlu.. Tp x ingat bila and mana.. Hihi

    ReplyDelete
  4. dh lama x makan empeng ni. dulu2 masa kecik2 mak slalu wat... :)

    ReplyDelete
  5. tak pnh tgk dan makan...mcm lempeng ke??

    ReplyDelete
  6. @SyaNa boleh2..hahaha..aku tgk mak aku wat mcm tuh..bkn empeng jagung la syana..mcm ko makan oat tp bkn oat..hehe..

    ReplyDelete
  7. @watyz sedapkan waty..aku pun dh lama xmakan..nie la baru merasa..

    ReplyDelete
  8. @pinky lempeng tuh bkn la u..lempeng tuh kan mcm tepung gitu..nie x..

    ReplyDelete
  9. @AyuArjuna BiGoshh oat melayu..hehehe..xsama rase ngan oat..xtau nak cite canner..hehe..

    ReplyDelete
  10. Pnh jgk mkn empeng ni dl2, kat utara ni ada byk gak org jual, tp skrg xpnh mkn dah..

    ReplyDelete
  11. @Falsya
    Hheee, tu la pasal, almaklumlah dah 'tua' kot..hahaa "_

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...