Tuesday, September 4, 2012

:: Raya 2012 :: Cameron Highland ::

Weeehhhuuuuu!!!!!..after 5hours of journey, finally we safely arrived at CH..kiteorg masuk ikut Teluk Intan..jalan luas n xteruk compared to naik ikut Tapah..kalau naik ikut Tapah mmg x sanggup den..sebelum ade jalan masuk ikut Teluk Intan kan, everytime nak naik CH mmg akan masuk ikut Tapah..masyaALLAH jalan die..sempit n dh mcm ular dh..belum cite kalau ade lori2 besau yg lalu..mmg lagi kacau la..

Kiteorg smp kat atas tuh dlm kul 9lebih kut..malam tau u'olls bkn pagi..org dh xberapa nak ramai dh sbb ramai yg dh turun sbb esoknye tuh ari keje..jammed still jammed tp xteruk la..smp2 je terus gie kedai mak teh..mak teh ade bukak kedai baju kat area2 Tanah Rata tuh..dekat2 ngan bus stand..mak teh bukak kedai tuh utk anak2 die jaga..baru je lagi pun kedai tuh..

Skang nie kat CH dh xberapa nak sejuk dh tau..sbb byk sgt pembangunan..tarah pokok sana sini..10years back mmg bapok sejuknye..penah tau dulu kiteorg duk umah mak teh seminggu..1st day, 2nd day, 3rd day okayh lagi..masuk ari ke-4, nangis2 kat mak sbb nak turun amek cuaca panas..dpt sekejap pun jadik la..sbb sejuk nye CH tuh dulu mak aiiiii..mmg kabus je la sokmo..smp demam2 dibuatnye..kene ber-sweater je kalau nak gie berjalan2..

Skang nie hurmmmmm, xde makne nak ber-sweater2 nie..time kiteorg gie tuh ari ujan tau..relax je gegurl xde nak berselubung pun..kuikuikui..jalan2 time malam2 pun relax je lagi..kalau boleh pakai suar pendek mmg gegurl dh pakai dh suar pendek..tp bile dh bertudung nie, mmg idok le nak bersuar pendek..gile ke hape..ngeeeee..tido pun x berselimut padahal tingkap kat umah mak teh tuh siap bukak luas lagi..ngeeeeee...

Smp malam mmg xde nak gie mana2 la kan..makan je la aktiviti yg boleh kiteorg buat..lapooo weh time tuh..makan nasi goreng abis licin..sebutir pun xtinggal...mmg betul2 lapo..;)

 love this pic..hehe..
 suke tgk lampu2 tuh..serious cantik..
dan lagiiii..
 gomuk2 strawberry..mak teh bagi suruh makan..yg makan pun gomuk2 gak..wakakaka..
 mok n mok mok..ahahaha..
aloh aloh chomel nyeee...muke mintak gigit ke tuh mok mok oiii..

Itu je la wat masa nieh..sbb itu je pun gambo2 yg mampu amek..smp sana dh mlm..mmg tgh lemau la kan na bergambo2..hehehe..

22 comments:

  1. Ni yang jeles nih... Ros raya duk umah jer... Nak nangis :( ekkekek

    ReplyDelete
  2. bestnye beraya kat CH!!
    jeles, jeles, haha! =P

    ReplyDelete
  3. Babe!!!
    Jelus, mokmok nak bwk ko nek cameron..
    Hero haku x mo bwk..
    Huk3!!!!
    Jenuh pujuk dia x mo.. ;,(
    Sobbsssssssssssssss!!

    ReplyDelete
  4. @♥ ROS ♥ alaaaaa..nie pun xplan nak naik sana..hehe..

    ReplyDelete
  5. @Nad @ MamaZN itu pun nasib baik la ade makcik kat atas tuh..kalau x mmg xlepas pun nad..hehehe..

    ReplyDelete
  6. alahai dah lama benar tak jejak kaki ke CH ni...sue ajak akob...dier takmo..sadis...

    ReplyDelete
  7. @Salina@IbuAqil xpe babe..usaha lagi..usaha tangga kejayaan..wahahaha..lgpun dekat je kut ngan ipoh..;D

    ReplyDelete
  8. @syawalsimpsons hehehe..cer ckp.."abg, baby dlm nie ngidam nak naik CH la..bkn sue tau tp baby"..hhahhaha..agak2 alasan tuh lps x?..;D

    ReplyDelete
  9. x jln mn2 . huwaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  10. @eB alaaaa..raya haji nnt gie jalan2 kayh..;D

    ReplyDelete
  11. SUMPAH MAK JELES...
    huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  12. wahhhhhhhhhhh
    sedapnya stawberry...
    nak jugak...
    mok2 jangan buat macam tue..kelakar habis

    ReplyDelete
  13. @♥cikmOt♥ sabar2..ado laie..itu baru mukadimah je..salam perkenalan..hahaha..

    ReplyDelete
  14. @cik Jue Aka Ibu Farisyah hehe..sedap..manis je..redha je la ngan mok mok nieh..hehe..

    ReplyDelete
  15. betapa bahagianya ya....

    Salam kenal dan sukses selalu

    ReplyDelete
  16. rindu nak naik CH lg....best kan...=)

    ReplyDelete
  17. @Nory Zoulkefle best..tp bile dh selalu naik kan, asyik gie tmpt2 yg sama je..hehe.

    ReplyDelete
  18. ikut simpang pulai le ni..hihihi

    ReplyDelete
  19. @Che Rosliza Che mat hhehe..gie beraya umah makcik..smbl gie jalan2..hehe..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...