Tuesday, November 17, 2015

:: "Terbakar" ::

Last weekend kite gie kajang umah dak opis somi kite..die wat aqiqah anak die..everytime gie umah dak opis somi kite tuh mesti qisya jadik xtentu arah..sebabbbbbbbbb playground bebetul dpn umah..adehhhh..hahaha..

Smp2 je qisya dh bising2 nak main kat playground..smpkan xnk makan xnk ape..asyik duk tunjuk playground jer..mulut bising nak turun dari kusi nak gie ke sana..aduhaiiii panas terik kut mekkkk..duk bawah canopy pun kemain dh merah2 muke tuh sebab panas..itupun org2 yg ade sekeliling, baik kenal, baik xkenal semua duk tegur muke merah qisya tuh..itu belum berjemur lagi org duk tegur muke merah menyala xyah pakai blusher segala bagai..belum tgk muke qisya bile berjemur kat bawah panas terik..lg la merah terbakar muke tuh..

Bile daddy dh abis makan, terpaksa turutkan jugak kehendak anak..gie gak la kat playground tuh padahal time tuh panas terik sgttttt..berpoloh2 daddy..sudahnye bile mcm dh lama sgt berjemur memasing, daddy surrender..panas terik sgt katenye smp dh tangkap kepala..

Bile daddy pas qisya kat kite, semua kat situ semua terkejut tgk muke qisya..merahhhhh padammmmm..merahhh menyala..merah sgttt..tuh la mommy dh ckp dh jgn main panas..awak tuh kulit nipis..putih pulak tuh..xleh kene panas..kene bahang panas pun dh menyala2 merah muke..nie berjemur bawah matahari lagi la teserlah kemerahan tuh..smp mommy pun takut nengok..apatah lg org lain yg nengok..
Merah2 muke..
Kulit putih sgt pun susah..camno tuh mek..ahahhaha..

6 comments:

  1. kalo kulit putih main panas mmg cpt la nmpk merah2..mcm amoi la qisya

    ReplyDelete
  2. tulah mekk.. degil ni.. panas2 pun nak g main.. mintak mummy wat playground kat umah satu,, hehe

    ReplyDelete
  3. Budak kulit putih memang cepat sangat nampak muka merah nya bila berpanas ni Falsya..
    Tapi nampak comel pulak dak mek ni..

    ReplyDelete
  4. kemain merah muka...nanti dah sekolah susah nak masuk ko ko nie..hehehe

    ReplyDelete
  5. comel sgt mek ni.. jaga kulit ye mek..hehe

    ReplyDelete
  6. Merah2 muka mek tapi maintain comel. heheh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...