Tuesday, December 15, 2015

:: Susah Nak Solat ::

Solat x susah..tp org sekeliling yg buat solat jadik susah..huahuahua..kalau dalam kes kite, sapo laie..si semek tuh ler..hihihi..selalu yg susah kalau kat umah tuh tinggal kite berdua je ngan qisya..

Sebelum solat kite dh ckp dh ngan qisya, "mommy nak solat nie..u behave okayh..don't disturb mommy"..so sebelum kite solat, kite pasang siap2 movie katun minions kat tv..so bile pasang minions, qisya akan ralit la dengan harapan xkacau kite tgh solat..

Sekali, harapan tuh mmg tinggal harapan je la..tgh solat die dtg..mcm2 la die buat..dan2 la nak baring kat dpn kite atas sejadah..kite tgh rukuk, die pun mcm ala2 rukuk tp menjenguk muke kite siap cubit2 pipi kite kiri kanan..kite tgh sujud, die tolak2 nak angkat kepala kite..tgh sujud jugak nie, die boleh lalu kt belakang n siap duduk kat kaki kite..nasib baik la sekejap je duduknye..

Itu belum cite die tarik tali telekung kite..dh tarik tali telekung, sambil lalu dpn kite, dgn rase xbersalah, die tarik telekung kite pulak..Allah..sabar je la..

Tuh belum lg kene time manja die..tetibe dtg kat kite, peluk leher kite, siap cium2 pipi kiri kanan..cium mulut kite la dahi kite la..kemain lagi kuat bunyik muahhhhnye..sayang sgtttt kononnye..

Lepas tuh die amek storybook die, baca kat dpn kite..siap baca sambil meniarap hokeyh..yg xtahan tuh kaki tuh..bersilang siap bergoyang2 dgn riang-rianye..gerammmmm jer..nasib baik la time tuh kite dh rakaat yg terakhir..tunggu nak bg salam jer..
Nmpk x tuh..siap ngan muncung2..eeeiiii..

Rasenye semua mak2 akan mengalami situation yg sama kan..hehehe..

5 comments:

  1. hehehe..tak berapa kene sebab adik mok biase berjalan jek..takde tarik telekung lagi setakat nie..mgkn sebab mama rimau..hahaa..

    ReplyDelete
  2. ye..sue penah alami semua situasi di atas..hahahhaha

    ReplyDelete
  3. Aish suka panjat belakang tau..haru betul..dh payah kita nk bangun..huu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...