Monday, September 15, 2014

:: Belon Jer ::

Before nie, mek tembun kite takut ngan kapet bulu2..menangis2 die..tp dlm pada menangis2 takut kapet bulu2, pandai lak tuh carik akal mcm mana nak elakkan lalu kapet bulu2..kihkihkih..

Tp skang nie tidak lagiiii..mek xtakut dh ngan kapet bulu2..skang nie dgn selamba dek je die lalu..lupe gamaknye yg die pernah takut kat kapet bulu2 mommy die tuh..

Tp skang nie mek tembun takut kat bende baru..takuttttt belonnnnn!!!...adehh..

Nenek qisya kate qisya takut belon sbb kazen2 die penah main belon pastu belon meletup dpn muke die...tuh yg smp laaaaa nie duk fobia ngan belon..
haloh haloh sian baby gurl mommy scared of balloon ye sayang..

Tp lagi saje mommy sangkut belon tuh kat tepi qisya..kemain lg die tolak belon tuh smbl nangis..kuikuikui..mommy nyakat, daddy nak jadik penyelamat..tp duk kat ujung sofa smbl panggil qisya.."alah sian baby daddy..meh kat daddy meh..come"..sekian..takat tuh je..wakakakaka..

Skang nie mek tgh galak nak berjalan..duk kat stroller tuh mcm kesian je..pastu bile dh lalu kat tmpt yg xramai sgt org lalu lalang, kite pun angkat la mek bg die jalan..menggelepar hokeyh mek nak turun dr stroller..bile dh turun kan dr stroller kemain lagi lajuk die jalan..
 happy sgt dpt jalan..ngan gelak die, ngan mulut duk berckp2..
berckp dlm bahasa die la tapi..hehe..gerammmmmm jerrr..

Happy sgtttt leewww teww..kalau betul2 dh dpt kaki xtau la mcm mana..mau kurus mommy asyik duk mengejar anak..and mesti dh xnk duk dlm stroller dh..ehehe..owhhh haaaaa, nie cheq nak habaq mai nieee..anak cheq tuh dh pandai sedut air pakai straw baq ang..haahahahahha..

Semlm la try bg qisya sedut straw..alih2 boleh sedut..bestnyeeeee..senang dh pasni..nnt mommy belikan straw lingkau-lingkau utk qisya okayh..

7 comments:

  1. nanti btl2 dpt kaki.. terukla nk mgejar..hehe

    ReplyDelete
  2. aloh mek ni manja sangat..belon pon takut..heheee

    ReplyDelete
  3. tgk nangis rs xnk pujuk sbb comel..kan..heheh

    ReplyDelete
  4. wakakakaakakak comeiiii je tgk ..
    cm amni dia x tkut belon , siap dia cubit2 belon ... kitrg yg ngeri tgk ..

    haaaaaaaaaa lps ni qisya dpt kaki, momy dia kompom slim laaaa nk kne kejooo

    ReplyDelete
  5. seronok tgk perkembangan anak2, satu2 dah maju kan...best3..

    ReplyDelete
  6. Owh pernah ada kisah fobia dengan belon tu yg takut..
    Kesian Qisya :D

    ReplyDelete
  7. Siap sedia kasut yg banyak mommy qisya nak berjln dgn kasut2 cantik.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...