Tuesday, September 9, 2014

:: Berubahlah! ::

Dah xnak emo dah..penat dh nak emo2 stress2 ngan perangai manusia tuh..bertahun dah hadap perangai perasan bgs manusia tuh..

Cume mampu berharap manusia tuh muhasabah diri..
Allah dh penah bg balasan disebabkan mulut die tuh..
dengan harapan die insaf..
tp kesian, die xpenah sedar pun silap die kat mana bile die dpt balasan dr Allah..
itulah bile perasaan sentiasa betul dan bgs dh sebati dlm diri..
kesian..
dimana kene? - ditempat yg dimana semua org as in semua org
 kene jaga setiap perbuatan dan pertuturan kate walaupun dgn hanya berkata dlm hati..
sbb disitu jugak la Allah akan turunkan balasan..CASH!..

Berubahlah!
hurmmm..mcm kene je mcm sama je..
Sombong..
that's the word..
Sombong..
Xkemana..
Sombong..
Smp bile..
Sombong..
Berubahlah!!!..
alhamdulillah dh selamat dh removed manusia tuh yg mana mmg dh lama dh kite nak wat sebenarnye..

Kite nie bukan senang nak crk gaduh ngan org..sbb kite nie jenis xsuke la nak marah2..kite nie jenis suke yg gelak2..i'm type of person yg sgt ceria..mmg keje asyik gelak je..sbb tuh muke kite xnmpk mcm 30-an..ehh, ahahahha..tp bile org tuh asyik mengutuk semua org je ssh la..bukan takat kutuk kite je..kutuk family kite..kutuk pakcik makcik kite..sabar kite pun ade had die..setengah org boleh biarkan org kutuk family die tp sorry la..bukan kite..

Smp tahap kite mls nak berdepan ngan org mcm nie..nak tgk muke pun mls..mmg kalau boleh nak elakkan dr berjumpa..contoh mcm kalau tlg memasak..mls nak tlg sbb nnt ade je nama org yg die kutuk..ade je cite psl org..org nie gini org tuh gitu..mcm diri tuh 100% perfect..baik gua duk dlm bilik gosok baju laki gua yg berpuluh2 helai tuh..dh gosok pun gosok lg..ahahahaha..

So nak kate gua mls ke dapur, suke hati mu la.tp aku ade sbb aku..itu contohhhh...contoohhhh..

Sekian..

p/s : okayh PetakBunga..aku dh stop emo dh..nie last..kihkihkih..

9 comments:

Nieyla Nadia said... [Reply]

STOP EMO! hihihi~
yela kan..nieyl pun cmtu jugak..klu blh kite nie tak nak menci org..ataupun bergaduh ngan org kan..
klu leh nak harmoni aje..cuma kadang2 tuh biasa la kan name pun manusia...tidak semua nyer begitu..ade jugak yang baik2..Ape2 pun..berubah kepada yg lebih baik tu kan terbaik..berbanding dengan berubah menjadi sebaliknya...( berapa kali banyak perkataan balik dahhhhhh ) :P :P :P

MizzTina said... [Reply]

bgs..tu je crnya.. hati pun xsakit kan..

syawalsimpsons said... [Reply]

yeeaayyyy dah abis..nyah wahai anasir dari hidup mommy mek bun..kikikiki....

MsBabble said... [Reply]

sama la kita. x suka nak cari gaduh. tp ntah kenapa org suka cari pasal ngan kita.
naseb la kita ni jenis 'lantak korang la'..
malas nak semak kepala dengan benda2 camtu kan

Miss Pija said... [Reply]

seriau betul dengan musuh dalam selimut ni. bukan kita tahu pun.berjaga sentiasa je la.huhu

PetakBunga said... [Reply]

belum lagi.. aku baca sampai habis.. aku dapat rasa lagi ke emoan ko..
xpe.. dah lepas lepas ni.. dah lah tulis emo2.. nanti bca blog ko pun aku rasa emo juga..

2,3 hari lagi.. ko okeylah tu.. let go..
fikir positif..
bagus jugak life aku (ko lah), sampai ada jugak org rasa cemburu..mm aku rsa x delah best sgt.. rupanya ada gak yg cemburu..
so let go... semua tu.. ko pun rasa seronok..

hahha..kalau ko nak wat dia sakit hati.. jom share lagi life ko yg seronok ni.. kasi member bakar hati lagi.. kalau ko emo gini..suka lah member.. dah berjaya menghuru harakan life ko..

Zila Zainal said... [Reply]

Jap nak muhasabah diri..
Sombong sebab ilmu: rasanya ilmu tak bape byk pun kat dada
Sombong sebab ibadat: masih merangkak2 membetulkan diri
Sombong sebab keturunan: kat dalam keturunan tade yang penah jadik datuk datin tan sri tengku kerabat keparat
Sombong sebab cantik dan sempurna: saya kan hitam. nasib laki aku sayang.
Sombong sebab harta: takde lagi tanah atau property sana sini. tanah belakang umah ada laa. muat tanam pokok daun pandan je
Sombong sebab kuat dan gagah: aku bukan incredible hak.
Sombong sebab ramai pengikut setia: sorang je.. selalu mengekor gi dapur dengan walker.

sah entry ni bukan untuk i. fiyuhhh!

Kakzakie Purvit said... [Reply]

Begitulah hidup di dunia ini Falsya. Org tengok kita, kita tengok org
Sebaiknya jauhi dari yg tak baik. Nak mendidik diri bukan senang
Ignore mereka yg buat kita emo (bukan orgnya tapi sikapnya)...

Ismahasmi said... [Reply]

memang betol..cara untuk kita nak elakkan dari terus berlaku adalah jangan jumpa langsung. kalau terpaksa duduk satu tempat yang sama elakkan tengok terus muka orang itu. hehehe.. saya selalu buat macam tuh. bukan apa malas nak bergaduh je dengan orang2 macam tuh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...